Övervåning när?
Jag har en bokhyllebur och när jag gjorde den så planerade jag att jag skulle ha med en övervåning, men ville vänta med den lite.
Nu undrar jag när tycker ni det är lägligt att montera dit den?
Vill ju inte att Pigge & Bernad ska trilla ner från rampen.
Jag kan bara svara för mig själv nu. När jag hade min hittills enda kull så hade jag en bur med övervåning, hade så redan innan så när ungarna kom så fick jag sedan plocka bort våningen då mamman gick upp där och vilade och ungarna skrek så hemskt.
Om jag minns rätt så satte jag dit den efter ca 1½-2 veckor men ungarna vågade nästan aldrig upp. En dag sprang de upp och ner för trappen som om de aldrig gjort annat.
Vet inte om jag gjorde fel men de ramlade aldrig ner utan var noga med att inte gå för långt ut på kanten och de hade en bra balans när de sprang upp och ner :) Har nog någon bild på det faktiskt fast inte i digital form
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Kan inte svara på det (:
Men man kan ju ha som ett ''staket'' vid kanten?
Det kanske skulle gå, men tycker du ska vänta iallfall 1 vecka (:
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Beror på hur hög fallhöjden är och hur bred rampen är.
Sen kan det kanske vara bra att ha ett ordentligt lager med spån OM någon skulle ramla ner för säkerhets skull.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja kant på rampen kan jag förstå, men jag är lika orolig att dom rullar ner …
Väntar lite då, har inte brått, och vill ju att Pigge och Bernad ska få sin mat av mamma Sally…
Fast Tindra hade älskat att få försvinna iväg just nu ;-)