Normal vikt på ungar
Jag undrar om ni tycker att det är "normala" vikter att två honor vid ca 8 veckors ålder väger 490gram resp 421gram?
Dem ser inte små/undernärda ut, snarare lite stora tycker jag och kan ev vara dräktiga. (kommer från djuraffär)

Knappast dräktiga vid 8 veckors ålder, vikten är helt normal även fast detta med vikt på ungar är väldigt olika beroende på hur många det var i kullen osv, födelsevikten på marsvinsungar kan vara allt från ca 60-140 gram
Okej. Jag menar att se kan ju vara äldre eftersom de ser stora/äldre ut på kroppstorleken från huvud - baken än andra ungar i den åldern. Kanske som 3-5 mån. Den ena honan sparkar med bakbenen när jag rör på magen som känns lite "knölig".

Ja, det kan dom ju så klart, fast inte är dom ju 3-5 månader om dom väger som dom gör. Marsvinungar brukar väga minst 300 gram vid 5 veckors ålder, men har haft dm som vägt kring 400 gram också.
Det vet jag för om de är 5 månader och väger så lite är det inte normalt. Kan ungar verkligen skilja så mkt i storlek om vi bortser helt från vikten? Det är korthåriga så det är inte en långhårspäls som luras. :-P

#4 Hur menar du "skilja i storlek om man bortser från vikten" ???
Jag menar längd å bredd. De är som 1 å en halv "vanlig" 8 v unge. Har sett marsvin som är lika stora å är 6 mån