Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 591 ggr
[SallysPigge]
0

Fastsättning av flaska!

När mina grisar bodde gallerbur så hade dom den vanliga runda flaskan. Jag tyckte den läckte om den inte satt helt rakt. Bytte då till två sippy flaskor och dom sitter nu i en bokhyllebur. Men nu helt plötsligt så läcker dom som två såll.

Så jag funderar nu då på att sätta tillbaka den gamla flaskan, men vet inte hur den sättfast i en bokhyllebur.

Tacksam på hjälp så snart som möjligt! :-/

diva
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag använde såna där flaskhållare man har på cykeln. Finns på Biltema för 20 kronor och även på jula. Dom passar utmärkt till flaskor från 300 ml upp till 600 ml. Man skruvar bara fast den på sargen. Helt suveränt och lätt att sätta dit och lyfta bort

[SallysPigge]
0

Åh tack du är en ängel, då får jag fixa det imon :-D

diva
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#2 Ingen orsak, Kul att kunna hjälpa till

[CatsOnMars]
0

Om det var en vanlig "hänga upp och ner flaska" så ska de läcka de två första minuterna  efter varje vattenbyte för att skapa ett slags tryck i dem så de inte ska läcka senare :) Detta står på flaskan, om det är en vanlig sådan du har.

Om de läcker hela tiden är det något fel dock!

FeliciaS
0

Pipen till Sippyflaskorna behöver rengöras emellanåt och det är då de börjar läcka. Skruva isär dem helt och lägg metalldelarna i kokhett vatten en stund, sedan kan du skölja av och torka varje del innan du sätter ihop dem igen. Skruva åt dem ordentligt också. Sedan borde de inte läcka förrän det är dags för nästa rengöring ;) Mina börjar läckar riktigt mycket ibland och då är det ofta en liten höbit eller något som har kommit in i pipen.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[SallysPigge]
0

#5 Hm! kan nog vara så, förhoppningsvis :-) Tack!

Får fixa med det imorgon.

Får ju kolla upp så flaskorna inte läker och fixa så jag vet hur jag vill ha det, speciellt när vi snart använder oss utav 2 burar,

Tack Alla! :-D