Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 1642 ggr
Zella
0

Magnesiumtillskott?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tror att mitt marsvin Ludde kan ha fått urinvägsinfektion och tänkte prova med tranbärsdricka först då han har svårt för antibiotika. Har letat information och överallt står det att man ska ge magnesiumtillskott samtidigt men hur gör jag det? Grönsaker som innehåller mycket magnesium? Någon som vet?

Han har en urinsten sen tidigare men vetrinären sa att det var ingen ide att ta bort den då hans ena njure inte fungerar och problmet skulle bara komma tillbaka. Han dricker mycket sen tidigare(pga stenen)men nu har hans urin börjat lukta starkt. Vill inte att urinstenen ska bli värre för att jag ger tranbärsjuice liksom!

FeliciaS
0

Jag skrev just ett långt inlägg om urinvägsinfektion och urinsten i tråden här. Rekommenderar även dig att införskaffa de preparaten :)

Givetvis ska man undvika kalciumrika grönsaker och allt färdigfoder så som pellets och gnagarblandningar för att minska risken för att det kommer tillbaka eller blir värre. Magnesiumtillskott tycker jag dock inte du bör ge, och du behöver inte heller ge tranbärsdricka om du införskaffar ovannämnda örtmediciner.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Zella
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Verkar ju jättebra! Tack för tipset! Får be min bror om hjälp att beställa då han e bra på tyska. Vill ju som sagt undvika antibiotika då han blivit dålig av det tidigare så det här passar nog honom bättre. Kan ju ge tranbärskdricka så länge kanske…