Är detta normalt?
hej jag undrar om det är vanligt att mina små marsvin naffsas lite på mina fingrar?
Dom är ungefär mellan 8 och 9 veckor.
dom bits inte men dom naffsas litte.
kommer dom göra det hela tiden eller är det bara i början?
Det är helt normalt att marsvin naffsas lite på fingret! Det gör mina också som även är 4 månader.
Tror att det beror på att det smakar salt.
Vissa marsvin gör det på bus, unga marsvin
Dock tillåter inte jag personligen att marsvin gör så på mig, så brukar putta undan den och säga "nej" eller "fy" 
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
MIna stora nafsar och slickar mig ofta på hakan, själv tycker jag det är mysigt. Känns som deras sätt att ge mig kärlek. Men det är vad jag tror. Men så länge dom inte biter utan håller sig till nafs så är det väl ingen fara.
MEn någon mer erfaren än mig kanske tycker annat.
Du får tänka att dem ju inte har några händer att känna efter med. Mycket av undersökningen måste alltså göras med munnen. Är man liten är man dessutom väääldigt nyfiken på allt runt omkring sig :)
För det mesta går "smakandet" över när dem blir stora. Men det finns marsvin som slickas och smånafsas hela livet. Tycker precis som #3 att det är lite småmysigt med sådana grisar :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#4 Ja en del i min familj är lite sura för att dom inget nafs eller slick får. Men igår blev sonen accepterad av Sally, den mest svårflörtande och sonen som annars är lite vild … Men har lugnat sig nu när han ska få ha lilla Pigge.
Jag tror inte marsvin nafsar på en bara för att dem accepterar en. Aldrig haft marsvin som har nafsat eller slickat på mig, och vet att dem accepterar mig ändå :) Bara fått tjuvnyp av små marsvinsungar på bus, men inte mer:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det är normalt för marsvinsungar och brukar gå över med åldern :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus