Måla om...
Hej! Jag har tänkt att måla om i mitt rum, det enda problemet är att marsvinsburen står där. Jag har tänkt flytta ut buren undertiden. Hur har ni gjort när ni har målat om, har ni flyttat ut buren medan det torkar? Efter hur långt tid tror ni att man kan ställa in buren igen?
Tacksam för snabbt svar! 
P.S Visste inte vart jag skulle lägga inlägget, så jag la det i "Skötsel".

Tycker absolut att du skall flytta ut buren när du målar samt vänta några dagar efter att det torkat med god ventilation innan du tar in buren igen.
Även om dagens målarfärger oftast är "fria" från starkare kemikalier så undkommer man inte en viss stark doft.
Marsvin 4-ever
.
Mina marsvin bodde i hallen medan jag målade om mitt rum förra sommaren. När färgen torkat och jag ställt in resten av möblerna igen fick marsvinen komma in igen.
Hanna
Jag hade tagit ur buren, och väntat 1-2 dygn efter att färgen har torkat, då "lukten" kan sitta kvar ett tag, även om inte vi känner det så mycket, och så vädra ut ordentligt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Är färgen fri från lösningsmedel är det inga problem, är den det inte hade jag valt att låta marsvinen bo i ett annat rum ett par veckor efter eller så.
LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus
Ledsen att jag inte har svarat på länge har haft problem med min inloggning.
Tack för alla bra tips! Målningen har inte blivit av än men snart så!