Hanar & honor?
Vi har planer på att bygga om 2 st bokhyllor och där ha våra 2 hanar i 4 av bokhylledelarna och undrar om det går bra att ha 2 honor i de resterande 4 bokhylledelarna?
De ska inte mötas/bo ihop alltså, utan jag undrar om det är stressande för dem att bo nära inpå som grannar?
Bokhyllorna ska inte vara liggande utan det blir våningar och 4 olika rum per boende så de kommer inte att se varandra.
Kan det innebära nån risk på nåt vis att ha hanar o honor i samma lägenhet?
O nu talar jag inte om slumpavel utan gällande stress elr att hanarna börjar bråka för de känner doften av honorna etc.
Jag har haft honor & hanar i gallerburar bredvid varandra, aldrig varit problem :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
TS om det är ok så ställer jag en fråga till här. Om hanar och honor är ute i hagen samtidigt fast avdelat, hur går det? För dom ser varandra då? Eftersom vi har snart en bur till med hanar och nu en med honor + ungar (hanar). Brukar dom vilja ta sig över eller blir dom vana med varandra och inte bryr sig …. :-)
Oj, ja alltså vi har ju bara 2 hanar nu o vill ju inte skaffa två flickor om det skulle innebära att pojkarna blir ilskna mot varandra eller galna på nåt vis.
Som de bor nu så bor de i bur med hage att gå ut fritt till.
Men ungefär såhär hade jag tänkt mig bygget (ursäkta det är inte utmätt utan bara en typskiss).
Ser himla bra ut :-D
Tack! Blir lite som en 4-rums lägenhet till varje par är det tänkt 
Ser lyxigt ut :-D
Ja vi får väl hoppas att det upplevs så av pojkarna oxå! 
Tror inte det kommer att bli några problem! Himla tjusig bur ser det ut att bli!
imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus