Allergi?
Jag har under en längre tid varit snorig på kvällen när jag ska sova samt när jag vaknar. Då marsvinen bor i sovrummet har jag funderat på om de har med detta att göra. Nyss körde jag ner näsan i höet och då kliade det som jag vet inte vad, dock har jag pollenallergi så det beror nog på det.
Men snorigheten kan jag inte riktigt förklara. Kan jag ha blivit allergisk mot dem även om jag haft dem i flera år?
Kan tillägga att jag tidigare varit allergisk mot kanin så jag har säkert "anlag" för att inte tåla marsvin.
Ja man kan utveckla allergi.
Du kan ju vara känslig mot spån eller hö med. Eller damm.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det är ju förkylningstider nu, så förhoppningsvis så är det det som är för dig.
Allergi kan komma när som helst. Så ja du kan ha blivit allergisk mot dem. Det är ju mer troligt att det är hö´t som besvärar dig eftersom du är pollenallergiker. Det är vanligt att pollenallergiker också är känsliga för gräs = hö. Mycket möjligt att det går utmärkt bara du ställer dem i ett annat rum än där du sover ( och natuligtvis hö´t också)
Med sunt förnuft kommer man långt!
Det är nog inte så bra att ha dem i sovrummet om du har anlag för allergi. Är man allergisk mot ett pälsdjur är man det i en viss grad mot alla. Hoppas det bara är förkylning men annars är det kanske bra att ha dem i ett annat rum.
Jag blev förkyld för några veckor sedan men det har inte helt gett sig. Men svorig på kvällen är jag nästna varje dag även innan detta så det vet jag inte säkert vad det beror på.
Jag ska avvakta ett tag och hoppas det ger med sig