Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 1128 ggr
flocken
0

Ben brott

Hittade min Birk idag liggandes. Hans ena bakben är svullet & tycker jag känner en fraktur. Han har en rejäl knöl på låret.

Självklart ska han till vett. Men vad brukar dom göra? Finns det något att göra? eller ska han få somna in?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Fridaaaa
0

Fy vad hemskt! Hoppas det inte är allvarligt Rynkar på näsan

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Aneema
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har ingen egen erfarenhet men minns att jag läste den här tråden för ett tag sedan. Kanske kan vara intressant.

http://marsvin.ifokus.se/discussions/4e43c360d4ebea54de00cd7b-benbrott-lakte-ihop

^Marsvin^
0

Gå till en vetrinär och låt dom undersöka skadan. Om du har tur kan det kanske kan läka med medecin eller är det bara tillfälligt och kan tas bort med en antal behandlingar. Men mest troligt är det här en obotlig skada som inte kan tas bort tyvärr,så om inte djuret kan botas och djuret lider är det bäst om du avlider det:( Tyvärr är marsvin sesåm kaniner och hamstrar väldigt små djur,därför om det är en skada som måste opereras är det stor chans att marsvinet får för mycket sömnmedel och aldrig vaknar igen eller dör djuret under operationen.:( Vetrinärena brukar undersöka skadan men tyvärr brukar dom inte göra så mycket mer…:(

flocken
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3 det är det jag oxå har för mig. Man brukar inte göra något speciellt med dessa små djur. Benet hänger bakom honom. Ibland får han upp det. Tror några nerver är skadade. För när jag satte ner honom i buren hamnade tassen på tårna så att säga. Tog några sekunder innan han förstod det & vände ner trampdynan. Så tyvär finns det nog inget att göra..

Min fina Birk.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

flocken
0

Även svullen runt nosen. Men han har ätit lite gräs. Plutt killen..

…………………………………..

Lixim
0

Stackars Birk Rynkar på näsan Hoppas vetrinären kan hjälpa honom

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

Aristarcos
0

Tråkigt, men vad sa veterinären som du kontaktade ?

flocken
0

#7 att jag skulle avvakta. Ska in på mÅndag med honom. Men tror inte att det finns så mkt att göra. Men han äter. Bara det gör så att hoppet finns.

…………………………………..

flocken
0

Idag kl 10,30 har vi tid. Birk har gått på smärtstillande hela helgen. Men nu har han slutat äta. Så idag ska han få vandra vidare över regnbågsbron

…………………………………..

elsasputte
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Oh så sorgligt… beklagar verkligen :(

Aristarcos
0

#9 tråkigt att det blev så, usch lillen… Många kramar..