Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 1462 ggr
Memris
0

Lugnar de sig?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ju två marsvinspojkar sen innan o köpte nyss en flicka, hennes rumskamrat kommer på fredag eftermiddag.
Pojkarna bor i den silvergrå buren o flickorna bor i den gulblå o så får de turas om att vara ute på rastplatsen emellan sig.
Tanken är att vi ska bygga om bokhyllor till dem sen så de får som varsin lägenhet med 4 rum.
Men pojkarna rider på varandra o sjunger o är helt i extas att få en flicka som granne så jag undrar om de verkligen kommer lugna ned sig så man kan ha dem i samma rum?
Vet att det varit en liknande diskussion här om nån tjej som hade omplacering enbart för pojkar osv.
Men jag är nybörjare på marsvin så jag känner jag måste fråga lite extra :P

Royalz
0

Det är nog inte så smart att låta dom rastas på samma plats.

_Charlie
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har du provat att sätta dom så att pojkarna inte kan se tjejen hela tiden?

Fridaaaa
0

Samma rum borde inte vara problem, jag har aldrig haft probem (när jag hade honor också). Men, jag har aldrig rastat dem på samma plats :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[donkeyqueen]
0

Du bör nog inte rasta dompå samma plats.

Memris
0

Nej, jag har tänkt på det med. Än så länge har inte Turid (tjejen) varit ute på pojkarnas rastplats och jag har en barnpool hon och hennes rumskompis (som kommer om några timmar, jippi!) kan få stoja runt i istället.

Men bör jag flytta buren helt?
Anledningen att jag ställde henne mitt emot är för att de hela tiden rymde o letade upp rummet hon var i.
De visslade o skrek som brandalarm.
De har lugnat sig när de nu vet vart hon är, men det är mkt mer ridning på varandra nu istället.