Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettskötsel
Läst 9688 ggr
Ruffsen
0

Kan de äta dill?

….ja som frågan lyder kan marsvinen äta dill? :)

Marsvinlove
0

Har låtit mina provsmaka nån gång, men de ville inte ha:P Vad jag vet borde det inte innehålla nåt skadligt iaf=)

[jejjas]
0

Ja dom kan äta det men inte alla gillar det, Jag har några som är helt tokiga i det =) och andra bara luktar och går =)

FeliciaS
1

Jadå, det kan de :) Visserligen ger man sällan några mängder, men det innehåller väldigt mycket kalcium.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Ruffsen
0

Okej tack så mycket för svaraen :)

Chieko
0

Mina marsvin fick dill för första gången igår och den gick åt direkt!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

marsvin2008
0

Alla mina 11 marsvin älskar Dill :-)

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Ruffsen
0

#6 okej :)

thildatessie
0

Ja det kan dem men mina gillar det inte! :)

[donkeyqueen]
0

Kan man ge dill från krydd-burk?

Linnet
0

#9 Dill från kryddburk finns väl ingen anledning att ge.

Memris
0

Ibland har vi majs på burk hemma men det är bara min son som äter detta.
Resterna ger vi till hamstrarna (avsköljt) men vill/kan marsvin oxå äta det?
Känns ju inte direkt som ett 1a handsval o ta nåt icke färskt, men då det isf sker kanske en gg i månaden så ville jag iaf fråga när vi ändå var inne på vad de äter o inte (ursäkta om det känns OT).

kantarellstuvning
1

#11 Det kan de äta utan problem, mitt ena marsvin älskar sån majs. Den andra bara tittar på det ;)

Men som du säger, t.ex. färsk majs är betydligt nyttigare likaså annat färsk i grönsaksväg. Men som godis ibland fungerar det utmärkt :)

Fridaaaa
0

#11 Se bara till att skölja ordentligt när du ger burkmajs :)
Mina marsvin älskar majs :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[donkeyqueen]
0

#9 om man inte har annan dill hemma menar jag? är det skadligt?

Fridaaaa
0

#14 Har man marsvin så får man köpa grönsaker när det börjar ta slut ;)
dill kan inte ersätta andra grönsaker:=D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Memris
0

Det finns väl torkad dill i vissa foderblandningar o att köpa som lösviktsgodis till dem.
Jag har svårt för lukten på dem o mina har inte visat nån större förtjusning.
Tack iaf för tips o råd gällande burkmajs!
Vi köper majskolvar färska ibland men det är inget de jätteälskar så det är mest nåt som sker om det säljs billigt o det var länge sen de fick det, som variation.

Aristarcos
0

Iallafall en, Piraya tycker om dill , köper färsk ibland och ger dem..

annicasvensson
0

snart kan ni börja köpa grönkål det älskar mina små marsvin och majskolvar går ju att färskfyrsa bra att ta upp under vintern, har pockat mycket maskrosblad och lagt på tork så att det räcker över vinten, lägg på lakan eller häng i buntar, har även pockat rönnbär för att torka dessa i ugn eller i rumstemeratur. naturen bjuder på mycket man kan torka om man har förvarings möjlighet.

[SallysPigge]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Mina älsklingar har ätit massor av krondill hela sommaren, svärfar odlade egna, och grisarna älskade dom. Funderar på att plantera egna i fönstret :-D

Linnet
0

#14 Om man inte har annan dill än torkad hemma så ger man inte dill, det finns så mycket annat som är bättre, dill är ju inget som dom absolut måste ha, tror knappt jag gett dom dill överhuvudtaget.