Drar i gallret
Blixten har börjat dra i gallret på sin bur av någon anledning, vet ej varför.
Han får komma ut & springa minst 3 timmar/dag. Där har dem hus, tunnel osv.
Han & Lotus har 2 hus i buren, sedan en mysfilt.
Han får nya grenar att gnaga på ca varannan dag.
Kelar med dem en stund varje dag.
Varför har han börjat med detta?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Grejen är att jag dissar honom när han gör det, ändå fortsätter han :S Han har aldrig fått något när han drar i galler eftersom jag inte vill ha det beteendet, så vet inte vad han har fått det ifrån.
#3 Hoppas det hehe gör mig tokig
just nu sitter han & knaprar hö så hoppas han inte gör det igen:P
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#4 Man blir lätt tokig av det ljudet, vår kära gamla hamster gjorde så jämnt vilket var jobbigt för speciellt mig som inte tål ljud så bra.
Han kanske trivs bättre utanför buren och vill ut med andra ord. …
#5 Ja man blir heltokig haha
Ja antagligen men kan inte ha honom ute mer än vad jag har, vilket ju är ganska mycket var dag :P Och på nätterna måste han vara i buren:P
Detta kanske är något du kan lära honom så sköter han det själv ….
Men på filmen, jag stödjer inte alls detta med deras lilla bur och hur dom bor. Utan det är själva grejen som impar, ja ni fattar när ni ser.
Öh filmen syns inte va? Testar igen …
Det är svårt att säga exakt vad hans beteende beror på, men jag tror att det bästa du kan göra är att ignorera beteendet helt. Även om det innebär att du kanske får ha en daglig bekantskap med ett par öronproppar :P
Tack och lov har vi människor förmågan att förtränga negativa upplevelser, men genom den här tråden kom jag att tänka på hur irriterande jag tyckte det var med mina två första marsvinshanar som gnagde på gallret. Tacka vet jag bokhylleburar ;)
#8 Häftigt! Men de har sorgligt liten bur så marsvinet hade verkligen behövt kunna öppna luckan inifrån istället.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#9 Tror det med :) Även om det är svårt ;) haha men får hålla ut :P Vad gör man inte för sina älsklingar:P
Kan inte ha honom i annat rum heller eftersom Blixten och Morris inte klarar av att vara i samma rum, för då blir dem jättesura och ger sig på sina burkamrater. Knäppisarna.
#8 Smart gris! Dock har inte jag en sådan lucka på hans bur:P Utan har en enda lång längs med hela buren (140 bur) plus i taket :D
Synd om dem som har sådan liten bur :(
#9 #10 Jätte hemskt att se att dom har denna lilla bur. MEn jag kunde inte låtabli att visa denna smarta lilla gris. Tänkte direkt på den när jag läste om din gnagande Blixten.
Du får träna båda grisarna att sammarbeta … ;-)
Min Rufus gnager oxå på gallret då jag började ge honom mat genom gallret. Då varje gång jag kommer upp i rummet gnager han på gallret.. Nu har jag dock börjat dissa honom.
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Nu har jag testat att sätta buren på ett bord, så att dem kommer högre upp, se om det hjälper 
#12 Marsvin är inte dumma 
#8 Smart marsvin! Liten bur dock.
#8 HAHAHA! Jag avlider långsamt….
Jag hoppas att mina grisar också blir så smarta :'''''D
Helt underbart ju.
#16 Jo som jag sagt innan jag stöttar inte hur den bor, men om man bortser från det så är ju självaste marsvinet väldigt smart ändå …
Frida! Har det blivit någon förändring?
Ja nu har han slutat sedan han fick komma upp på lite höjd! Superskönt 
#18 Han har bättre koll på vad du sysslar med nu :-D
#19 Japp :) Antagligen. Sedan har han fått sin mysrulle och fixat lite i buren. Tror han gillar att vara på höjd så han har översikt över allt osv:P Smart gris kanske ;) hehe
#20 Smart? Absolut :-D
#21 Dem kan dem små älsklingarna :P