Ny teckning - Grävling!
Han är så söt lille Irving, det är nästan så att man skulle vilja försöka få teckningen godkänd som en ny variant. Aguoti roan med bläs skulle kunna heta "grävling" eller "badger" på engelska. Jämför bilden som jag laddat upp här, med den här på wikipedia:
Jättesöt ^^
Hanna
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Haha du har rätt, väldigt likt;) Men är det vanligt att ungar får denna "teckning"?
Väligt sött i alla fall;)

#2, det är väl inte så vanligt eftersom det är just vad man INTE vill ha som roanuppfödare. Aguoti är inte godkänd färg på roan. Bläs är också diskvalificerande. Å andra sidan skulle det vara ganska lätt och förutsägbart att föda upp. Augouti är ju en dominant färg, och roan är en dominant teckning. Om Irving fick ungar med en nonself golden aguoti skulle majoriteten av dem bli "badger". Även bläsen är ett dominant anlag. Ajvide tycks ha det latent eftersom det inte är första gången har blir pappa till en unge med bläs. Jag vet inte riktigt vad som krävs för att få en ny teckning godkänd som standard, men jag tror att det ska vara tillåtet att "uppfinna" en ny.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#3 Aa ok:)