Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 3679 ggr
godisgrisen
2

Lemons kull

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fem så söta ungar är det men de är inte pigga. Nu är det bara att hålla tummarna…

godisgrisen
0

Gulliga.

Fridaaaa
0

Sicka sötnosar.
Den längst till vänster bara för söt med den svarta nosen!:D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Binajis
0

Nämen oj vilka må emliga Rynkar på näsan Jag åker utomlands imorgon och är borta 2 veckor, jag kommer hålla tummarna medans jag är borta. De är i alla fall underbart vackra och söta!

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

NinaS
0

Söta! <3 Håller tummar och tår att allt går bra med småttingarna.

[SallysPigge]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Åh så söta, jag verkligen hoppas på allt går vägen.

Jag och mina grisar håller både tummar och tassar för er :-D

Sanni
0

Oj så fina! Det har verkligen blivit roliga teckningar. Den ena kunde visst inte bestämma sig skulle han/hon bli harlequin eller magpie ;) Håller tummarna för småttingarna.

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

[NalaMeya]
0

Jättesöta och hoppas att dom klarar sig:)

viki
0

vilka söta ungar Glad

Atensia
0

Grattis! :) Håller tummarna för de små!

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

Lixim
0

Så fina :)

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

godisgrisen
0

Det är inget vidare med den lilla familjen… Mamma är är risig och har ingen mjölk alls. Jaha det är bara att stödmata då. De får Fortimel. Alla även minstingen äter. Nu väntar några tuffa veckor. Har ingen aning om det kommer att gå vägen…

Arinah
0

Men Lemon då, och fina ungarna. Skönt att ungarna äter, men med 5 blir det heltidsjobb antar jag + att sköta om Lemon. Håller alla tummar jag kan att det vänder för Lemon, och alla tummar för dig att du orkar.

[NalaMeya]
0

#11 Ja usch det blir väl upp ganska ofta på natten också då? Håller tummarna för att dom klarar sig:)

Har du vägt dom, hur mkt vägde dom?:)

godisgrisen
0

De mår lite olika. Den minsta pojken med vita bläsen vägde bara 46 g han kan inte sitta längre… men nyss åt han… nej jag tror inte det går. De två största chokladhanen 65 g och pojken med mycket gult i ansiktet 61 g är ganska pigga och knatar runt en del och de äter bra. De andra båda honan 55g och den snyggt rutade killen 53 g är liksom lite mitt i mellan.

Det värsta är ju att Lemon mår så dåligt. Hon äter inte jag tvångsmatar henne med Critical Care och Fortimel men… ja… lilla gumman…

Jättejobbigt det härGråter

nnicoleee
0

Gud vad fina. Hoppas dom klarar sig!

Hur går det med familjen?

Aristarcos
0

Usch vad tråkigt håller tummarna för fullt för hela marsvinsfamiljen..Jag som tycker det är tufft att bara en nu.

Kramar Aristarcos

godisgrisen
0

Nej det går inget vidare… tre av ungarna är nu dåliga. Lemon mår inte bra alls. De två piggaste pojkarna ser rätt okej ut men jag vet inte om det kommer att fortsätta så… De är på tok för tidigt födda och har inte fått någon råmjölk. Det ser inte ljust ut för någon av dem…

Jag ska fortsätta att mata varannan timme i natt också.

VilmaKristina
0

Håller tummarna hela natten!

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

Aristarcos
0

#17 hoppas att natten gått bra, här har det gjort det än så länge. Fortsätter hålla mina tummar för er.

Svea-
0

Håller tummarna,tassarna och sänder styrekramar….

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

[donkeyqueen]
0

Super sööta! Jag håller tummarna och marsvinen sina tassarna för att dom klarar sig.

Mvh Linnea. Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar glömde visst marsvinen. Skrattande Utan djur är livet inge kuul!

godisgrisen
0

Det är inte så roliga nyheter. Tre av ungarna är döda. De två piggaste kanske kommer att överleva men behöver en massiiv insats av matning, toalettbestyr och värme. Vi kämpar killarna och jag. Det troliga är ändå att det inte kommer att gå eftersom deras kroppar ännu inte är mogna för livet utanför magen. Lemon mår riktigt dåligt tyvärr tror jag inte fina Lemon kommer att klara detta.

Det är hemskt det här jättejobboigt riktigt ångestframkallande.

Som kontrast till alla söta solskenshistorier kanske det kan vara bra att skriva om det här på MiF. Det går inte alltid bra. Det är inte alltid fantastiskt med marsvinsbebisar.

Jag har klarat mig väldigt bra men nu är det här hemma hos oss som det händer. En eller fler dödfödda ungar kan jag acceptera men när mamman mår dåligt är det förfärligt. Det kan hända alla när man tar första kullen lika väl som den 46e kullen. Hemskt är det och man tar på sig skulden.

VilmaKristina
0

Känn ingen skuld!

Du gör allt vad du kan!

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

_Charlie
0

Jag beklagar verkligen. Och jag hoppas så innerligt att mamma och pojkarna ska klara sig, var stark och kämpa på. Vi hejar på er. ♥.

sandraedlund
0

#22 Ta inte på dig skulden kära du!
Du gör så gott du kan. Fortsätt kämpa och håll kämparglöden het!

Jag håller tummarna för lemon och de små <3

elsasputte
0

Hur är det med mamma marsvin och pojkarna ?

Aristarcos
0

Ja, att det kan gå fort åt skogen, kan jag verkligen intyga. Du vet ju hur man gör, vilket jag inte hade vetat om jag råkat ut för en sådan sak. Lycka till med mamma och de två små kvarvarande. Förstår att du gör ditt yttersta, mer kan man inte göra. Man kan ju inte veta att det kommer att bli problem med just det marsvinet/-en.

Många kramar från mig !!

Aneema
0

Usch vad jobbigt. Tänker på er och håller tummar och tassar. Som andra sagt tidigare du gör och har gjort vad du kan.

Kram /Anette

[SallysPigge]
0

Åh nej vad tråkigt att några inte klarat sig. Håller nu tummarna på att det ska gåå bra för dom andra och för mamman. Tänker på er ….

Lexxi
0

Usch så jobbigt!!

Vet precis hur det känns. Min hona fick sin kull på tog för tidigt under ringormsbehandling. Hon var parad innan ringormen bröt ut.

Hon för 4 små, små bebbar. Jag klarade mamman och en flicka. De tre pojkarna vandrade vidare..

Så jag vet hur det känns.

Håller tummarna för dig Lemon och de två pojkarna!!

Mvh Alexandra

http://lexxis.se

godisgrisen
0

De små pojkarna hänger i. Jag kan väl inte påstå att de ser bättre ut men inte sämre heller. De har gnistan.

Med Lemon är det dåligt…

godisgrisen
0

Det kan gå fort ibland. Igår eftermiddag hittade jag de ena pojken dödGråter. Det var lite oväntat just då eftersom han inte varit varken bättre eller sämre en timme tidigare när jag matat dem.

Den killen som är kvar (på #1 sitter han längst till vänster med ett stort vackert öga och gul panna) är ganska stark nu. Jag vet inte om jag kan hoppas på att han kommer att klara sig med tanke på vad som hände med hans bror men lite hopp har jag fått. Han är väldigt hungrig och darrar inte riktigt lika mycket längre. Han rör sig bra och håller värmen men det är ännu en lång väg kvar tills denna kris är över…

Lemon då ja… Kanske toxar hon inte fullt ut för hon luktar inte så vidrigt i munnen det går faktiskt att pussa på henne utan att kräkas. Jag har fortsatt att mata henne med pytte pytte portioner varje gång jag matat ungarna. Oftast har hon inte tuggat utan låtit maten och vattnet rinna ut igen. Det har inte sett ljust ut och gör det inte nu heller men hon reagerar på matningarna av de andra marsvinen hon vill också ha. Hon har tagit några tuggor från morot, äpple, gräs markrosblad och hö men det hon fått i sig av det totalt är nog mindre än en ärta men viljan finns. Jag tror egentligen hon är trasig och inte möjlig att reparera men det finns en liten gnista… så kanske kanske. Hon är väldigt trött och känns slapp att lyfta men då och då lyckas hon förflytta sig. Sonen söker hennes värme och kanske ger han henne en vilja att leva. Vi får se…

Fridaaaa
0

#32 På bild nr2? Min favorit.
Hoppas det går vägen med sista ungen och mamman!
*styrkekramar*

NinaS
0

#32 Så ledsamt med de små… Håller tummar och tassar för Lemon och lillkillen. *kramar*

Picasso
0

#32 Jag och grisarna håller tummarna och tassar för Lemon och hennes lille son…hoppas hoppas det går vägen.

Skickar massor av styrkekramar till dig som kämpar så för deras liv.

Abico
0

Det är så fruktansvärt tufft att förlora små bebisar som är så beroende av en, man fäster sig vid dom så himla fort :'(
Jag håller tummarna för Lemon och bebben!

Hanna 

Svea-
0

Du e en kämpe…Vi håller tummarna & tassarna här hemma…Sänder styrkekramar och stora varma tröstkramar…

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

[SallysPigge]
0

Det är så tråkigt detta, men du gör så gott du kan. Och jag hoppas verkligen du lyckas nu med den lille och med mamman. Många kramar från mig och mina grisar  …..

Sanni
0

Nej så sorligt. Håller tummarna för Lemon och lillpojken!

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

Lyan
0

Usch, verkligen sorgligt :'( Håller tummar och tår!!!

Aristarcos
0

Fortsätter hålla tummarna för honan och den sista killen, nu räcker det den här gången. Hoppas nu att det vänder för dig !!

Kramar

EvaLuna
0

Å fy så hemskt…. Tyvärr är livet jävligt ibland men jag jåller me tidigare talare - känn ingen skuld!! De e mer än uppenbart att du älska dina grisar, att du e mycket kunnig & gör allt allt allt du kan för dom. Ibland räcker inte de tyvärr…

Håller tummarna för er!

godisgrisen
0

Hur har det gått då? Ja både bra och dåligt…

Lemon är död. Det gick inte. Älskade Lemon Lace jag kommer alltid att minnas dig och sörja att du inte fick det långa liv du förtjänade. Ett underbart marsvin som alltid kommer att vara saknad.

Lillpojken (som har ett namn fast inte helt spikat) lever! Han inte bara lever han mår väldigt bra. Idag har han popcornhoppat och nu bor han i en flockbur med tre vuxna honor som pysslar om honom och sju andra ungar att leka med. Jag tror det kommer att gå bra men jag vet att ungar som handmatas och är förtidigt födda alltid är i riskzonen. Ja jag matar på varannan/var tredje timme på dagarna och ett nattmål. Han är mycket matglad. Sööööt är han också jag får erkänna att jag inte är lite kär i honomKyss

Fridaaaa
0

#43 nej vad tråkigt.Gråter För hoppas att lill-killen klarar sig nu! Bra att han är pigg & glad

godisgrisen
3

Lilla älsklingen!

[Alexis78]
0

#45# Han är underbart söt, vilka färger.

NinaS
0

#45 Jättesöt!

sandraedlund
0

Riktigt bedårande! Tråkigt att höra om Lemon. R.I.P!

_Charlie
0

Soc gott lilla Lemon. Riktigt tragiskt. :-( Skönt att höra att lillen verkar må bra, hoppas allt går vägen med honom.

[SallysPigge]
0

Åh lilla gubben, vad fin du är! :-D Och lilla mamma Lemon hoppas du tar hand om dom andra ungarna i marsvinshimlen. Jätte tråkigt att ni inte fick vara kvar … :-(

[NalaMeya]
0

Vad skönta tt han mår så pass bra! :) Han är verkligen jättefin:)

Men Sov sött saknade Lemon och bebbar

FeliciaS
0

Åh nej, jag beklagar att det inte gick vägen för Lemon och de andra små. Håller tummar och tassar stenhårt för att lillkillen klarar sig.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Aristarcos
0

Så tråkigt att du misste Lemon men du gjorde allt du kunde, vi håller tummarna för lillen att han ska klara sig de kommande veckorna. Men att han popcorn skuttar borde ju bara det vara ett gott tecken.Glad

Mojma
0

Beklagar Lemon så mycket. Och alla små bebisarna :( Men superskönt att han verkar må bra!! Så himla fin är han också! :)

mjuhm
0

Nej så tråkigt med alla ungar & mamman! Beklagar verkligen! Fy vad jobbigt.. Gråter Men tur att lillpojken lever iallafall. Och ta inte på dig någon skuld, du gjorde allt du kunde.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

godisgrisen
0

Lillkillen var med oss i stugan i helgen och hjälpte till att dra upp båten och klippa häcken… nej då han satt i sin transprt brevid elementet och hade det varmt och gott. Mycket gos fick han och massor av matningar dygnet om. Nu sitter han i sin flock igen och vill vara mitt i högen av marsvin han är helt accepterad och en gänget. Han stortrivs. Matandet fortsätter och han växer 61g vägde han när han föddes och nu väger han 88g! Han har fått ett namn också Chokladfabrikens Bill Gates. Jag är helt kär i vår lilla "lämmel".

[saphirasmarsvin]
0

Det värmer i hjärtat att höra! Heja Bill :D

EvaLuna
0

Haha, ja heja heja Bill! <3

Abico
0

Självklart ska han heta Bill Gates, ett namn med pondus för en tuff kille :)

Hanna 

godisgrisen
0

#59 Glad

Ville bara följa upp och berätta att lilla Bill Gates mår bara bra. Nu börjar det kännas lugnt han kommer att klara detta det är bara min hönsmammeoro som är lite nervös i onödan. Han diar sin ena kanske båda sina adoptivmammor. Han leker och busar äter och växer som han ska. Jag matar fortfarande med Fortimel i pipett han vill inte äta från fat säger han. När det är matning kommer han springande pipande och hoppar upp imin hand. Gissa om det är sött?!Kyss

NinaS
0

#60 Härligt! :)