färg hjälp!

De två med röda tecken ser ut att vara golden/white, om inte den ljusare ev. är buff/white. De två andra kan jag inte se färgen på, men de ser onekligen spännande ut!
Vackra små bebisar med fina teckningar!
imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus
Är någon av föräldrarna roan? Set ut som att de två i mitten är roan.

# 3
mamman är golden pappan är "lite" roan.
jag ska försöka ta enskilda bilder på dom och få över dom i datan och ladda upp här.
Men som jag tror är det en av dom dom är golden/white.dom andra är roans med divrese färger.det ligger som sagt var roan bakåt i ledet samt dalmatin,vilket jag oxå undrar över.sk dold dalmatin,kan det ev vara oxå,men jag är inte alls kunnig på detta så jag uppskattar eran hjälp.
det är två killar och två tjejer i alla fall.killarna är tingade.
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

bebbarna växer och mår bra,tänk vad tiden går fort när man har bebbar och så mkt dom utvecklas!får jag inte tag i en kamera snart får jag fota dom med mobilen igen.galet fina,roliga färger med en prick här på ena och en prick där på den andra.pälsen är oxå skojig!!jag e glad att hannarna är tingade och att jag kan vela fram å tebax om jag ska sälja nån av dom tre honorna.
lyxproblem i min vardag,ska jag sälja eller inte?..
roliga färger,men prick här å där,skojig päls och söt-pöte-bebbar e dom i alla fall!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Är dem till salu ? =)

Är det bara jag eller är dom inte roan allihopa bebisarna?
Otroligt söta iaf! :)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.

Jaaa…det e dom väl…e tokdålig på detta…! Ja dom e ju söta med sina färger,prickar och vingar till öron ;0)
#11 tyckte jag sa något om att hon packade väskan inför sin flytt till oss? 
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.

# 23
joooooo du …. det e ju så svårt att bestämma sig … Har plats för alla dessa tjejer ju… å alla har sin charm,personlighet,å ttjjaa..söta som små popcorn prinsessor ju! har velat å velat…så länge jag velar antar jag att jag ej vill sälja dårå?…
# 8 heter Sveas Summer Sun 
# 11 heter Sveas Summer Breeze 
# 17 heter Sveas Sari Sweetheart 
Pojkarna har flyttat.Ska se om jag kan få några nytagna bilder av husse!

Puttar lite för å få färghjälp!
Den första: golden roan. Har den några andra färger än det röda (förutom det vita)?
Den andra är lite klurigare. Jag skulle gissa på buff/black roan. Är de mörka partierna svarta, eller snarare agouti? Är den beiga färgen mer som den första i färgen eller ljusare?
Den sista är rätt solklar black/golden roan.
Den mittersta är riktigt, riktigt läcker. Hade det inte varit för att jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver hade jag varit väldigt sugen, jag älskar strävhåriga roaner i black kombinerat med någon av de röda/gula färgerna :)
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Den första har inga andra färger än vitt och rött.Så då är hon golden / roan då?
Den andra ..äähh…jag ser dom svarta prickarna som svarta.Och dom andra svarta partierna som svarta i botten men att dom blir ljusare runt om lixom.
Om den beiga färgen är som den första eller ljusare? I jämnförelse med blid nummer ett är hon mkt ljusare inte alls åt det röda hållet.
Om sista bebben är då alltså black/golden/roan?
Tack för ALL hjälp!
Ja, då är den första golden roan (man behöver inte göra / emellan eftersom det gäller en teckning =)), den andra (troligast) buff/black roan och den sista black/golden roan. :)
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

# Tack så mycket Binajis!
Nöjet är helt på min sida =)