Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettpresentationer
Läst 1474 ggr
Mari
1

Mari's marsvin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tror aldrig att jag har presenterat mina marsvin med bild någon gång här inne? Inte samtidigt iallafall.

Bilden är ifrån idag, lyckades äntligen få lite hjälp att få alla marsvinen samlade och fick skynda mig att ta bilden som egentligen inte blev så bra men de är iallafall samlade Flört
Har även ny avatarbild på mig och Maja Kyss

Från vänster:

Squikie
Sheltiehona, omplaceringsmarsvin som jag faktiskt fick nys om här inne, var någon som sa sig ha marsvin från nån förening som behövde nya hem så jag tog hand om henne och hennes mamma Kola. Är nog det mest försiktigaste marsvin jag haft även om hon är otroligt nyfiken - och söööt! Dock har hon (och hennes mamma) väldigt svårt att hålla vikten, tror det beror på att de fick fel sorts mat i sitt första hem, eller att de inte fick tillräckligt.

Terry Terminator
Terry är den sista grisen som härstammar från mitt allra första marsvin Sheela. Sheela är hans farmor. Energiskare marsvin får man leta efter men han har lugnat sig mer och mer nu när han börjar bli äldre. Han är kastrerad och verkar trivas bra i sin lilla flock med damer. Terry och hans mamma Tiia är lånemarsvin som jag har hand om åt en kompis, fast ärligt talat hoppas jag de får stanna för alltid Flört

Kola
Mamma till Squikie, också sheltiehona. En väldigt framåt vän som helst är först när det vaknas mat, står nästan och hoppar över burkanten när det är dags. Dock lite skvättig som sin dotter men man får klappa och hålla på med henne mer än vad Squikie tillåter. Men som sagt, den nyfiknaste grisen jag haft och hon är också bra söt.

Mumindalens Maja
Om man får ha favortimarsvin bland sina grisar så är Maja min favorit. Hon är så vacker och klok. Lugn och snäll - för snäll. Hon har inte mage att säga till när de andra marsvinen blir för närgågna. Maja är senioren i detta gäng och man märker på henne att åldern kommer ikapp. Jag tror nästan att hon blivit döv under senaste året då hon knappt märker när man går förbi buren eller när man stoppar ner handen för att klappa henne. Maja har jag köpt från uppfödaren när hon var ca 1år, hon blev aldrig dräktig så hon passade inte in i uppfödningen.

Tiia
Eller dunderklumpen, matvraket nummer 1 vilket tyvärr syns på henne. Hon har otroligt lätt för att gå upp i vikt. Hon är mamma till Terry och hon kommer ifrån Svea- här på marsvin.ifokus
Tiia är nog det bossigaste marsvinet jag haft, hon är väldigt frammåt - speciellt när det gäller mat. Hon är väldigt hög i rang och jag trodde först inte det skulle gå att ha henne ihop med de andra men tillslut så vek hon sig och är faktiskt rätt snäll mot dem ibland. Hon brukar frissera de två långhåriga så de får "fina" frissyrer titt som tätt… Hon kanske är avundsjuk på deras hårsvall?

Jag är usel på att komma ihåg färgerna och åldrarna på dessa men tror att det är såhär: Maja = 6år brindle (golden/black), Kola golden/white= 5, Tiia lemonaugouti/white = 4, Terry lemonaugoti/white = 3 och Squikie greyagouti/white = 3
Har det uppskrivet någonstans men har ej hittat det.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[SallysPigge]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Åh sicka sötnosar! Jättefina! :-D

Lyan
0

Jag är verkligen kär i Maja! Hennes färg är så snygg!

Charlotta-B
0

Vilket härligt gäng :)

Charlotta-B

Svea-
0

Fina,vackra,busiga,härliga och helt enkelt underbara! Vilken fin presentation!

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Mari
0

Ja visst är dom underbara? :D Jag ska försöka att ta enskilda bilder på dem också, Maja har en väldigt speciell färg tycker jag då det är så blandat med det svarta och det bruna :-)

Glömde ju skriva ras på Tiia, hon är en lakeland

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se