Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 2585 ggr
[JennyNorgren]
0

Dräktigt marsvin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej !

jag har läst en massa om hur marsvin gör när det snart är dags att föda. En del säger att de sover mycket, mdans en del säger att de är rastlösa och inte kan ligga still för länge.
En del säger att de inte äter speciellt mycket och en del säger att de äter ända till och med att ungarna kommer ut.

mina gör olika. Venus sover mycket och äter lite. Sover alltid i ett hörn.
Ajax Är rastlös, kan inte ligga still för länge och äter konstant
Oboy Märks det faktiskt ingen skillnad på. Hon var precis som vanligt hela dagen och sen på eftermiddagen så kom det bebisar.

Därför är jag nyfiken =) Hur gör era marsvin ?

Lägger till en bild för att pigga upp inlägget lite :D(Venus)

[SallysPigge]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min Sally var rastlös dom sista dagarna och vad blev jag då? Lika rastlös … :-S

[JennyNorgren]
0

Ja det är klart ! :D

[JennyNorgren]
0

Puttar lite.

Fridaaaa
0

Mina honor jag hade som jag tog kull på, var som vanligt hela tiden, något slöare lite innan men det var ju för att dem hade stora magar :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

godisgrisen
1

De har ju olika personlighet och är väl olika mycket påverkade av sin dräktighet beroende på hur många ungar som finns i magen och säkert en massa andra anlednigar. Så de gör väl lite olika kan jag väl tycka. Det är väldigt lätt att tolka in att de ser ut som att ska föda vilken minut som helst när man studerar dem och otåligt väntar på kullen.

Nu efter ett antal kullar börjar jag bli säker på mina egna tolkningar. Vissa gör dessa saker i flera dagar andra bara timmar innan förlossningen och på vissa ser man inget. Det jag brukar titta efter är att de sover rätt platt och väldigt utsträckt och tungt. Mellan sovatackerna äter de korta stunder men hetsigt och ofta. Ibland ser man även hur de ligger med kisande ögon och fälld nos då har de säkert förvärkar. Precis innan de börjar föda brukar de vara väldigt rastlösa och snurra lite runt runt. Ibland stönpiper de lite när första ungen kommer men oftast är det en tyst aktivitet.

[JennyNorgren]
0

#5  Ja, mina marsvin kan också ligga med fälld nos och kisa med ögonen. Men när jag extra otålig så tycker jag, som du sa, att de gör det hela tiden. Haha.