Det åskar !
Usch, jag som trodde det var slut med åska. Men nejnej. Här i Örebro åskar det i detta nu. Obehagligt !
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Åh Mysigt! :-D
nej fy. Det kan vara mysigt när killen är med. Men nu när han inte är här så är det bara obehagligt tycker jag =/
Ok, bor du ute på landet så kan jag förstå om det är lite läskigt. Men bor du som jag i höghus så är det inget :-D Kan vara mysigt att mysa till och fräckt att kolla på om man kan se skådespelet. Så var det en sommar för 20 år sedan ungefär. Vi hade inget oväder hos oss men en bra bit där ifrån så kunde man se hur det åskade och blixtrade en massa. Himla häftigt att se! :-D
Jo. Men vi bor på landet.Men vi har precis flyttat hit. I somras bodde vi i en liten stad utan åskledare =( Och i somras så Stod jag i altandörren och kollade på åskan. När blixten slog ner tre meter i från mig i våran grill PANG. Jag har nog aldrig varit så rädd. Den smällen ekade i mitt huvud hela natten. Och kommer varje gång det åskar. Jag har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv. Det var bara av en slump att jag inte stod där ute och rökte. Jag har precis rökt. Nej usch. Och då var jag såklart också ensam. men alla grannarna kom springade för att kolla om jag var okej. För när smällen kom så vart det av en reflex att jag slängde mig ner på golvet. de trodde att jag vart träffad. Uschochfy !=/
Ja men då förstår jag, usch, läskigt. Hade jag med varit rädd. :-S Och när man bor på nytt ställe så kan det vara lite läskigare ibland. Man känner inte igen ljuden osv. När vi hade flyttat till denna lägenheten som är mycket större än den innan så var jag ensam hemma en av dom första kvällarna och det regnade och blåste, minns inte om det åskade. Men med fem stora fönster i rummet och jag ensam i mörkret var läskigt, barnen sov. Och jag längtade tillbaka till mitt gamla hem …
Ja det förstår jag ! Nya ställen kan vara jobbigt att anpassa sig till. Och när det blåser är det också läskigt. Man kan tro att man hör saker som egentligen bara är vinden. Eller regent som slår mot rutan. Ja. Det tar oftaste ett tag att kalla ett nyss ställe för "Hem". =)
Här nere i Blekinge åskade det inte. Äskar åska! Så himla mysigt!:D
Bor på landet jag med, precis som du ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#7 Jasså, vad trevligt :D
Jag älskar åska och blixtrar men jag blir rädd när det är PRECIS över oss. En eller ett par kilometer bort är bäst.
Jag minns sommaren för 2 år sedan, då jag och sonen var hemma hos min mamma. Det började dra ihop sig till oväder och dugga lite och jag sa att nu går vi till bussen och åker hem innan ovädret kommer, annars kanske vi blir fast här om det stannar länge. Så vi började gå, det tar ca 5-10 minuter att gå till bussen därifrån. När vi gått ett par minuter öppnar himlen sig och det fullkomligt vräker ner, det var sinnessjukt. Och blixtrarna började härja precis ovanför oss, allt kom på någon minut.
Vi fick ta skydd där vi kunde på vägen och försöka springa mellan hustaken. Helt plötsligt när vi var på väg till ett skydd från ett annat och befann oss på öppen gata slog blixten ner max en meter framför våra fötter. Allt blev vitt och den smällen var inte att leka med, som om någon sprängde en bomb. Jag skrek rätt ut och trodde att nu dör vi. Vi rusade in på pressbyrån där ägaren stod och höll upp dörren och väntade på oss, och det första jag ser på löpsedeln där inne var "Man dödad av blixten". Uppmuntrande!
Vattnet var nu så högt att vi vadade med vatten upp till vaderna. Väl på bussen ser jag hur det sttiger och folk går med vatten upp till smalbenen. Vattnet var så högt på vissa ställen på vägarna att bussen guppade och vatten flöt in på golvet.
Väl hemma skingrar sig molnen och strålande solsken sken upp!
Jag gillar fortfarande åska och blixtrar på avstånd, men den dagen trodde jag vi skulle dö.
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Ja usch vad otäckt !!
men jag var nog som d förut. Jag älskade åskan. Speciellt när den var ovanför. Men nuförtiden så går det inte. Och som sagt de där smällarna gör att man tror att det är en bomb eller något. Så det är snarare smällen jag är rädd för, än blixten. Blixten är fin. men varje gång det smäller så viker sig mina knän som om jag måste ta skydd.
Jag kan också gilla åska om jag sitter inomhus med hörselskydd eller något. =) Haha