Namn
Hej !
Jag tyckte det var tyst här idag så jag har funderingar på vad era marsvin heter ?. Jag har ju tre småttingar nu som behöver namn :D
Vad heter era marsvin ? :D
tacksam för svar :D
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Mina två hanar heter Elsa och Putte, och honorna heter Jane och Sascha :)
Oj, Anakin, Evita, Molly, Lilja, Suki, Angelh, Hallån, Casper, Cornelia, Dionne och Diora =) Plus två namnlösa =)
Totte,Isa,Bella,Angel,Amy,Binja,Myran,Tösen,Tomten,Ploppan,Atlas.
Åh vad fina namn ! Fastnade mycket för namnet Evita. Eftersom pappan heter Elvis. Så det tar jag nog på en utan dom =)

Våra tre honor heter Humlan, Skuggan & Kanel :)
Mina tre hanar heter Abbe, Quade och Rastignac (Rusty) =)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Mina pojkar heter Rufus & Simba :)
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Åh vilka fina namn ! De felsta hade inte ens passerat min hjärna. Jag tycker att det är så svårt med namn =/ =) tack alla för att ni hjälper mig ! :D
#8 Har du bild på dina småttingar? :D
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Så söta!
// Anka
Ja de är jättefina ! :D Den i mitten är dock min favorit och honom ska vi nog behålla =)
Aha :) Har du hittat några passande namn på de? ^^
// Anka
Nej jag har ju inte det. Dom två sjusa är tjejer. Och deras moster är jättelik dom och hon heter Vegas. Men jag vet inte. Bella och Elsa kanske ? . Men jag vet inte. Jag tycker att det är svårt med namn. =)
Bella och Esme i så fall kanske? :) Gillar de namnen!
// Anka
Ja de namne var riktigt fina. :D men de påminner mig om Twillight xD
Twilight <3
Jag har nyss köpt två hanar som heter Timon och Pumbaa :D
Med vänliga hälsningar Sofia och alla djuren!
#16 Haha men Twilight e ju nice :D Nee.. Men Esme är faktikst ett väldigt fint namn :)
// Anka
ja visst är det fina namn :D men jag vill nog inte ha för många twillightnamn på samma kull :D
Okej ;)
Vad ska pojken heta? ^^
// Anka
Jag vet inte än. Har faktiskt ingen aning xD Fast och andra sidan så kom de ju idag och jag brukar inte komma på ett bra namn förän en vecka efteråt =)
Kolan,mintto och sally :)
#21 Jag har alltid namn redo ;) Nej, men jag tar det första jag kommer på, har alltid givit mig "tur" så att säga :)
// Anka
Tur ? Förklara ? :D
Ja alltså…Tur kanske man inte kan kalla det… Men Om jag bestämmer mig för något i förväg eller i efterhand, så får jag en sån jäkla otur (vet inte om jag inbillar mig eller liknande) med djuret! Antingen en massa vet.besök, eller hastig död, eller något annat som går fel…! Så jag brukar titta på djuret när jag se det och det som dyker upp först i huvudet blir det!
Har en höna vid namn Tofflan, t.ex! Hon lever än. Men när jag döpte en annan höna i förväg (Panda) så fick hon leva i 2 dagar
.
Men självklart finns undantag! :)
// Anka
Okej. Haha. Ja de kan man kalla otur. Tur att jag är dålig med namn då=) Hihi
#26 Haha precis ;)
// Anka
Mina heter nisse, muffins, kexet o malva :)
Med vänliga hälsningar
Emma
Här hemma har Vi Sally, Tindra, Bernard, Nogger och Piggelin.
Lite kul att läsa dom olika namnen, eftersom vi väntar oss en tjej om ett par veckor. En fundering är Smulan, men jag vet inte ännu …
#29 Javisst är det roligt att höra alla namn. Och såklart så sätter de fart på fantasin så man kan komma på ett namn =)
Åh. :D Men ronny och ragge hette mina första hundar. Men namnen är väldigt fina och fräcka :D Vad fina de var :D
Hehe ja, och jag tyckte det passade så bra in på dem då Ronny var den tjocka och lata medans Ragge var den busiga och "raggiga" :D
Tack! :)
Jag älskar att namna djur!
Honorna här heter: Poppy, Episkey, Zezima, Babinski, Alecto, Elie, Safari, Zabini, Terabyte, Pansy, Atari, Wii, Ynk, Sapphire, Nvida, Luckybucket, Ogg, Jordan, Lily, Quidditch, Merope, Caps Lock, Delete, Apple och Lisa
Hanarna här heter: Alastor, Skype, James, Troll, Nougat; Nintendo, Commondore, Isidor, Victor, Space, Enter, Bill Gates, Sir och Uffe
#34 Helt klart snyggaste namnskaran på MiF! ;) Vart får du allt ifrån? ;)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Ha ha tack :-)! Några har jag inte döpt de har kommit hit med namn och allt. Jag lägger ned rätt mycket lustfylld tid på att hitta på namn. De vi döpt är döpta efter Harry Potter figurer från A-Z sen har det blivit datortema efter jul blir det godis från A-Ö den godispåsen kommer att räcka ett par år… Jag gillar oväntade gärna androgyna namn som Luckybucket och Ogg. Namn som är bannlysta här hemma är gulliga namn som Smulan, Plutten och den stilen de gillar jag inte alls. Men många av våra djur som vi sålt som stoltserat med snygga namn som Tetacula, Nagini och Quitaped kallas numera för gullnamn men det är de nya ägarna som måste få bestämma det och som ska använda namnet dagligen.
Finns rätt många liknande trådar här på mif, använd sökfunktionen så kommer du bli överväldigad av namn :-)
#35 Håller med!
Här hemma är namnen på honorna:
Majsan, Prinsessan Peach, Deb Decibel, Minerva, Billabong "Billy", Fatima Blush, Clippity Do Da, Indiana, Secilia, Klösa, Tilda, Tingeling, Nirvana "Ninja", Sparva, Puma, Fruit Fudge, Xynthia, Elizijana "Eliza" och Duffy.
Och hanarna:
Cordelijus, Mercedes, Piccolo, Jaguar, Petrus, Black 'n white "Blackie", Smooth Criminal "Smoothie", GoldenEye "Guy", Hiroshi, Roulette "Rulle", Everything Changes "Chane", Doyle, Ozelot, Lakrits, He-Man "Hannes" och Mushu.
Att döpa ungarna är bland det roligaste tycker jag :) Tyvärr krånglar jag ofta till det med teman och interna betydelser, så folk förstår inte alltid mina djurs namn. Men det är fortfarande jättekul 
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
Mina två hanar heter Cola och Bacardi.
Mina 4 heter: Blixten Mcqueen (alias Blixten), Lotus (Claudius i papprena), Morris & Pepsi :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.