Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 1947 ggr
Hultan
0

Teddy svamp?

Hört att teddy har mer problem med svamp pga sin tjocka päls. Ni som har eller haft teddy, har ni haft mycket problem? Hur vanligt är det?

Med sunt förnuft kommer man långt!

_Charlie
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min teddy jag hade för…. 5 år sedan var det nog han dog.. hade en del problem med huden. Jag vet inte om det var svamp, han fick precis som människobebisar som såg ut som skorv i hårbottnen. Jag fick då rådet att använda barnolja och sedan kamma honom och det fungerade. Så det kanske inte var svamp. ;)

[Alexis78]
0

Jag har haft två teddys och båda hade problem med huden, den blev skorvig och de tappade päls som sedan växte tillbaka för att falla av igen.

Jag tycker teddy har underbara temperament generellt och de är jättefina, men jag kommer aldrig skaffa den rasen igen.

Fridaaaa
0

Ja vi har med märkt det. Just på Teddy konstigt nog.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[jejjas]
0

En del Teddy får det och endel inte, jag har 5 Teddy var av bara den ena hade de problemet när jag fick hem henne, Men med endel bad rätt schampo och extremt noha torkning med fön fick jag bort mjälen på henne, Så när man badar måste man va väldigt noga med att dom är helt torra innan man sätter dom i buren igen.

_Charlie
0

#2 Det var precis så min fick, huden lossnade i små flagor tillsammans med håren som satt på samma ställe, precis som skorv.

Hultan
0

Hmm.. okej, men vad kan man göra för att undvika svamp då förutom att inte bada gisarna mer än absolut nödvändigt och då se till att dom är helt torra efteråt. Kan man göra ngt förebyggande?

Med sunt förnuft kommer man långt!

_Charlie
0

#6 Min badades ytterst sällan, kanske 3-4 gånger under de 4,5 åren jag hade honom. Så det räcker nog inte, det bara blev så.

Fridaaaa
0

#6 Tror inte man kan förebygga mot svamp. Jo munsvamp kan man förebygga genom att ge så lite syrliga grönsaker/fruker som det går

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lexxi
0

Jag föder upp teddy och har i dagsläget 11st. Av alla jag har haft är det endast 1 som fått svamp och det har bara hänt en gång. Med lite pevaryl var det borta på en vecka och efter det har det inte kommit någon mer gång.

Mvh Alexandra

http://lexxis.se