Senast sin 2 Kull?
Jag tänker absolut inte utsätta min Sally för en ny dräktighet alla redan eftersom hon nyss fått, 13 September.
Men om jag väljer att låta henne få en andra kull, så hur långt efter, alltså hur länga kan jag vänta som längst? Vet att hon ska vänta 2 månader, men så snart vill jag ändå inte utsätta henne för detta. Men när börjar det liksom räknas som för sent för hennes nästa gång?
Hoppas ni förstår vad jag menar, känns som jag krånglar till det … :-S
Mina honor i avel brukar få kullar en gång i halvåret. Längre bör man nog inte vänta om man ska vara på den säkraste sidan. Jag väljer att inte ta kullar oftre för att hålla antalet kullar nere.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Planerar du ingen kull på Tindra?
#2 Jo Tindra ska med få vara med :-) MEn nu har vi just haft en och jag vill inte stressa fram kullar. Och sedan är ju killarna lite små fortfarande :-D
#3 Ok, ja nej stressa fram kullar ska man inte, sen har ni ju två småkillar att lära känna och mysa med :-) och en liten tjej på väg om några veckor, det är nog klok att vänta med en till kull ni har ju fullt upp som det är är en tid framöver att lära känna Nogger och lilla Prinsessan ;-)
#4 Ja lilla Prinsessan, en namn jag faktiskt har funderat på till henne :-D MEn vet inte så noga ännu. MEn oj vad vi längtar efter henne :-D
#5 Ja det kan nog passa henne, du har ju lite tid till att fundera ut ett namn ;-) Samma här längtar efter mina små flickor som inte har namn är. Men jag funderar så det knakar på namn
just nu lutar det mot Idun och Freja, men jag vet inte…
#6 Fina namn! :-D
#7 tack :-D Det blir kanske Idun och Freja till slut.