Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 1938 ggr
gickan87
0

Ansträngd andning

Har ett par dagar märkt att min lurvan legat mer än vanligt. Inte tänkt så mycket på det då ju trots allt är 5 år. Men nu ligger hon bara och andas ryckigt. Ska självklart ringa vet men jobbar båda idag och imorgon. Finns det något jag kan göra för att underlätta för henne?

MVH Erika :)

Fridaaaa
1

Jag hade tagit ledigt ifrån jobbet och åkt till veterinären ändå, då djuren är viktigare för mig än jobbet. Att hon andas ryckigt tror jag beror på att hon har svårt att få luft, och det är plågsamt för dem att knappt kunda andas.
Men det är vad jag hade gjort personlgen

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

_Charlie
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Båda mina förra marsvin började sin snabba väg till andra sidan på det viset. Det gick fort innan allt var slut. Så jag hade inte vågat vänta.

gickan87
0

Åkte till vetetinären på lunchen, fick det för min chef. Så hon fick somna in vätska i lungorna och hade troligen inte överlevt natten. :(t

[SallysPigge]
0

#3 Usch tråkigt! MEn nu lider hon inte mer :-(

Picasso
0

Fridaaaa
0

#3 Vad tråkigt :(

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

gickan87
0

Tack alla!

Just nu känns det tomt men bra, hon slapp ju lida så länge iaf. Sitter på jobbet fortfarande så känslorna kommer väl när jag kommer hem till buren som har en medlem mindre.

För att säga som veterinären sa "Hjärtat säger att vi ska försöka men oddsen och min erfarenhet säger att det bara blir en plåga för henne, det mest humana är att ta bort henne, annars är ni här imorgon igen."

Det tror jag han har väldigt rätt i.