Brunst
En dum fråga kanske men hur ser märker man att honan är i brunst?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Sally och Tindra gör som killarna (fast killarn brunstar ju inte), står och vaggar och låter. Speciellt Tindra och då går hon ofta efter Sally som ofta blir arg på henne.
#1 tack då vet jag vad jag ska hålla utkik efter :D fast jag planerar inget föränn när jag vet om Sockersöt och Muffin också är dräktiga de gick ju med hane när jag fick dem. Jag vill ju inte ha en massa kullar på en gång. Med Sigrid kan här bli tre och det räcker mer än väl ;-)
#2 Nä man ska ju klara av att ta hand om alla oxå, därför har inte vi brått.
Men när ska du häma dina honor? Eller har du gjort det?
#3 Precis, nej jag förstår att ni inte har det :-)
Till helgen hade jag tänkt om det nu blir så…bilen har bestämt sig för att bråka växellådan och den läcker olja. Frågan är om gubben hinner få ordning på den till helgen men jag hoppas ju på det 
#4 Glöm inte skygglapparna ….. ;-)
# Nejdå…jag ska ha bindel på så att jag inte ser något 
Men sen har jag ju en sambo som mycket väl kan tycka …men den gillar jag om en unge
#6 Öh nu fattade jag inte om sambo …. sorry 
#7 Skrev kanske lite luddigt ,) Jo min sambo som egentligen inte är intresserad av marsvin. Kan om han ser en unge tycka att den skulle jag vilja ha. Det var så Bosse hamna här…så egentligen är han sambons ;)
#8 Ja du menar så, får bli skygglappar på honom med då ;-)
#9 ja det är så jag menar ;-) ja det får nog bli det
Jag vet ju att sambon kan få sina ryck :D Det har hänt mer än en gång att han har åkt iväg för att hämta höns och kommit hem med en tupp också, när jag då har tyckt varför i hela fridens tog du tuppen? Tuppar har vi ju och får då svaret att den var fin eller har en kul teckning eller färg…vad svarar man på det
#10 Han kanske inte ska med och hämta Marsvin, det är ett stor rikstagande att ha honom med ;-)
#11 tyvärr måste han det då det är han som har körkort och bil
Jo det är det nåja vi får se om det blir två eller fler som följer med
#12 Spännande 
#13 ja verkligen
Hoppas bara att det är en hona han fastnar för..annars blir det fyra som åker med hem 
#15 Då får ta dig ett snack med honom innan …. att om han ska kolla så kolla på honorna …. :-)
# Jo jag får nog göra det..vi får väl se vad som händer när vi väl är där
#16 Ska du till Nilla får du väldigt gärna pussa lite på mina små och hälsa dom att jag längtar efter dom så jag går i bitar. ;)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
#17 När ska du hämta humlorna?
#10 Haha sicken sambo du har 
Det var som jag, nu för 2 veckor sedan när jag skulle till smådjursmarknad. Mamma skulle sälja fåglar och jag skulle köpa en höna, kom hem med 3 hönor haha. 2 köpte jag för att dem var stora och fina, och den 3e för att hon var liten och söt hihi sambon skakade på huvudet när jag kom hem haha
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#18 Jag får vackert vänta en månad till. :( Men den som väntar på något gott… ;)
#17 till helgen hoppas jag att vi kommer dit, jadå jag ska pussa på dom och hälsa från dig…risken är väl bara att jag råkar kidnappa dina humlor 
#18 jag lär nog pussa på din Prinsessa oxå 
#21 Pussa sa vi - Inte kidnappa!! ;) Men saknas dom plötsligt så vet jag ju första stället jag ska leta iaf. ;) ;)
#19 Tror din mamma sa något om detta när vi var där och hämtade Nogger. :-D
#20 Då kanske jag får en chans att se dom live när vi ska hämta vår hona. Är ungefär när du ska hämta dina :-D
#23 Hehe okej 
#23 Jag tror våra är leveransklara samtidigt så det är ju inte omöjligt. Jag har anlitat Frida (blink, blink) att ta med dom till Ronneby så jag kommer hämta dom där och inte hemma hos Nilla då det är närmre mellan Frida och mig. :)
Det är förresten bara bra att det tar ett tag till, jag har nämligen inte plats för dom ännu utan måste ordna det innan. Det blir lite tokigt när man tingar marsvin man inte har gjort plats till ännu. Men finns det stjärterum…! :-D
Eller jo, det finns plats i burskåpet, men jag hade tänkt att pojkarna ska få gå i burskåpet i köket så får honorna bokhyllebur i det andra rummet, därav tråden om draget om du minns. ;-)
#19 Ja han är hopplös
Fast det är ju tur att han är som han är…han kan ju knappast klaga på mycket djur
Jo men det har även hänt mig skulle köpa en..kommer hem med en eller två till 
#21 Jag vill oxå pussa på Sessan ….. :-)
#24 Får nog kolla med mor din om har något nytt foto på Lilla Milla alias Prinsessan/Sessan … kärt barn har många namn :-D
#22 jag vet
Men de är ju så söööta
Skulle de saknas så vet du var de finns
#25 Jo jag minns draget. Och nu förstår jag mycket bättre. Började undra om du skulle bestämma dig någongång om var du skulle ha buren. Men det är ju inte buren det handlar om utan burarna :-D
#28 Jag hoppas att du fått svar på din fråga om brunst eftersom vi som skrivit i denna tråd alltid hamnar i diskussion om Nillas djur som ska bli våra. :-D
#29 Jodå jag har fått svar på min fråga.
Tja eftersom det är jag som är Ts tycker jag att det är ok om det blir OT när det gäller Nillas djur
Vi är ju tre här som längtar efter våra bebisar som alla råkar finnas hos samma uppfödare
#25 Japp tillfälligt anställd! haha Djurtransport AB ;)
#26 Hehe lätt hänt
Farligt att kolla på djurbebbar 
#27 Ja hon fixar fler bilder om du vill, bara att maila eller ringa henne så fixar hon det 
En sak jag lagt märke till på unga honor är att när de brunstar andra och tredje gången får de ofta en väldigt stark brunst och beter sig extremt hanigt. Det har hänt flera gånger att jag nervöst tagit upp den skyldiga och dubbelkollat könet :-)! det här brukar ju inträffa vid samma tid som de små¨flickorna precis flyttat till sitt nya hem. Jag förstår att många nya marsvinsägare blir förbryllade av denna plötsliga personlighetsförändring.
I lördags morse var det lilla Atari som tokbrunstade och vände upp och ned på hela sin flock. Hon hade verkligen hoppat ur brallorna!
#32 Tack, då vet jag att de kan bli haniga när de tokbrunstar, lätt att tro att honan har fel kön om man inte vet om det