Marsvin
Igår var vi på Exotic zoo och skulle kolla om där fanns några söta marsvin som vi kunde "lägga undan". Han som jobbar där har uppfödningen hemma. Vi ville ha 2 virvelmarsvins flickor. Det fanns inga virvelmarsvin ute i affären som man kunde titta på. Så Tony (han som jobbar där) ringde hem till hans fru för att höra om dom hade ett par som var leveransklara den 21 maj. Dom hade bara ett par virvelmarsvinsflickor kvar, precis vad vi ville ha! Den ena var trefärgad, och den andra var vit och brun.Om ni tycker att det låter konstigt att dom föder upp blandras marsvin så är det inte så konstigt egentligen eftersom dom bara avlar på temprament.
Vi såg dom ju aldrig eftersom dom fortfarande bodde hemma hos Tony, så när vi kom hem skickade vi ett mejl och frågade om dom kunde skicka ett par bilder. Det gjorde dom, och marsvinen var såå söta!
Det blir inte ett par "djuraffärsmarsvin" eftersom dom kommer att bo hemma tills den 21 maj när vi kommer och hämtar dom. Det gläder mig, för vissa blir ju jättestirriga när det kommer en massa folk varje dag och ska kolla.
Ville bara berätta lite ;P Hoppas att min "historia" var underhållande (haha) 
Vad kul
och jätte bra att dom får vara hemma hos honom tills dom får komma till er, riktigt roligt! Grattis! 
Grattis och lycka till!
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Tack =)
#1 Ja, jag tycker också att det är bättre att dom får vara hemma så länge :)

grattis! hoppas ni får det bra tillsammans.

#4 Det hoppas jag verkligen! Jag ska lägga in en bild på dom så fort jag får möjlighet =)
Vad kul :D

#5 det hade varit jättekul o få se dina små grisar! ;)

#7 Det får du ;P
Kul ! :D *lycka till*
Roligt :) Lycka till! Skönt för marsvinen att slippa djuraffär :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Tack tack :)