Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettpresentationer
Läst 836 ggr
Mitchika
0

Morrigan och Tali!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter mycket tänkande och funderande så bestämde vi oss för att gå på Morrigan och Tali. Namnen passar alldeles perfekt in på dom. Tali är lilla näpna, söta sexveckorsungen med väldigt mycket att säga, väldigt högt. Morrigan är den större surkärringen som har dragit på sig hårdhandskarna när det gäller den lilla.

Jag är lite småorolig bara. Det blir inga direkta bråk dom emellan, men Morrigan (före detta Kakan) kan vara så ruskigt hård mot Tali. Jagar ut henne ur huset om hon inte vill att Tali ska vara där, följer efter henne och därmed skrämmer upp henne..

Jag tror det är okej, Tali har inte fått några sår och dom verkar komma överens. Det är bara att Morrigan verkar aningen stressad, vilket hon visserligen har varit ända sen hon kom hit.

Här nere är en dålig bild på Tali och Morrigan när dom ligger hos mig under täcket och slappar. Återigen tack till Sveriges sämsta kamera som vägrar ta några bra bilder utan mörka delar på dom, hur mycket jag än försöker.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

dumlekola
0

Åh, så fina de är! Glad

Jag tror inte att du behöver vara orolig för Morrigans beteende. Här är ett citat från Eragons hemsida om att föra ihop en vuxen hona med en ung:

"Detta brukar sällan vara några problem, utan den vuxna honan kan vara öm men oftare är det "tough love" som gäller. Det vill säga, den vuxna tar på stort ansvar för att hjälpa den lilla "in the long run". Ofta gör honor på detta sätt även med sina ungar när de vuxit till sig några veckor. Den vuxna honan ger ungen ett tjuvnyp när de ändå går förbi, och detta är för att den lille inte ska sitta där och "slappna av". Marsvin är ett bytesdjur, att vara alert är en överlevnadsstrategi och det är den läxan "fostermamma" förmedlar."

bambiiii
0

awwwweeee sååå djukt söta,jag vet faktist inte men jag tror att han/hon gör så för att han vill träffa eller hälsa eller leka lite!

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Mitchika
0

#1 Jättesöta, men när dom väckte mig imorse med sitt "bråkande" kunde jag ha sålt dom till första bästa intresserade för 50 öre styck, så grinig blev jag. XD

Istället lät jag ilskan sjunka undan, plockade upp grisarna i sängen och en stund senare togs den där bilden. :)

Jag är inte så jätteorolig, men det är skönt att läsa det du citerar! :) Gör mig bara lugnare. Som sagt, Tali har inte haft några sår och verkar pratig, om än lite småförvirrad av Morrigans behandling, ibland.

Haha, fick bara en så kul bild av marsvinen när jag läste det du skrev om att "ge ett tjuvnyp när dom går förbi". Tecknat barnprogram, ett litet marsvin som ligger och filosoferar i solen och plötsligt kommer morsan förbi, nyper till i nacken i förbifarten och fräser åt ungen att inte ligga och slöa eller så kommer den sluta upp som farsan sin. XD

Tror jag är lite småtrött efter morgonen fortfarande… XD

Men tack för sidan, ska läsa ihjäl mig där då jag planerar att sätta ihop dom med en kastrat om ett par år! :D

#2 Ja, det verkar ju bara som om det är lite brutalare form av lek.  Det är tjejer bägge två. :)

Hultan
0

Toppenfina namn! :)

Med sunt förnuft kommer man långt!

Mitchika
0

#4 Tack så mycket! :D