Ynks bebisar!
Chokladfabrikens Ynk och Sir Holmes har blivit föräldrar till fyra stora präktiga nonself black magpiebarn samma färg och ras som föräldrarna. Det är två flickor och två pojkar med jämna fina vikter 92, 95, 98 och 99g. Så skönt efter förra kullen där det inte gick bra alls. Dessa är är pigga och starka och Ynk är så duktig. Hon födde dem snabbt och smidigt jag såg de två sista födas.
Nu är de inte helt torra och jag ska iväg och jobba så bilder kommer i morgon.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Grattis vad skönt att det gick bra denna gången!
Grattis! :-D
Grattis :)
Grattis ! äR någon av hanarna till salu ? Har en nonself magpie hona här =) Och har haft funderingar på att skaffa renrasiga bebisar =)
Grattis! :-)
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
Grattis! Kråkan hälsar till halvsystrar och -bröder :)
Hanna
åh vad roligt! grattis :)
Åh vad skönt att allt gick bra nu :) Grattis till de små fyra små liven :) så hon väntade tills idag då.. Då fick du vara hemma när de kom då antar jag !! Vad tiden gick fort igår när vi talades vid föresten, får tacka för ett trevligt samtal också !
Kram
Aristarcos
Tackar!
#4 Ja båda hanarna söker bra hem. Det är trevlig stam på dem men ingen av dem är så bra tecknad men de kan vara värdefulla i avel och säkert ge fina ungar, så visst skulle de kunna passa.
#6 De hälsar tillbaka! En av hanarna är väldigt lik Kråkan.
#7 Är du sugen på en liten hane kanske?
#8 Ja det var trevligt! Oj så lättad jag är nu när de är ute välbehållna!
#9 väntar spännt på bilder :D
Grattis, Längtar efter bilder!
gud så söt honan med mycket vitt i var:)
Hanen med stjärnan i pannan vart väldigt fin också ! :D
Men tyvärr så är ingen av dem det jag letar efter =(
Fast de är otroligt fina och jag hoppas att de hittar ett bra myshem =)
Visst är de söta! Hanen med pannfläcken är min favorit han är farligt söt.
#17 Nej jag förstår det de är inte så standardenligt tecknade och ganska lite vita tyvärr men de har fin typ och öron båda killarna… ja alla fyra för att vara magpie.
#18 Ja, de är väldigt söta =) Och som du sa Hannen med pannfläcken är lite extra söt :D
Så söta dom var alla fyra! Grattis:)
super gulliga!

Grattis till sötnosarna!
#19 Om jag får lägga mig i lite ;) Om du tänkt köpa en hane för avel, så kan jag tycka att ibland får man bort se ifrån mindre bra teckning, om hanen har bra linjer, bra typ och öron, han kan säkert ge bra ungar med bra teckning ändå. Lite beror ju på honans teckning så klart.
Som jag förstår det är magpie inte en lätt teckning.
#23 Du har helt rätt. Det är typ, öron, underfärg/svärta och förkomst av alla färgfält man ska titta på i magpieavel teckningen är rena lotteriet. Hanen med pannfläcken är absolut en god kandidat till uppgiften. Men jag tycker mig se att om man para två djur med stor andel svart så blir ungarna rätt svarta också. En av dessa killar och en hona med lika delar svart och vitt kan absolut ge perfekta ungar.
#25 Nej så ser han ju inte ut men om de får barn ihop kan de nog bli så. Fin är hon var kommer hon ifrån? Och hur gammal är hon jag tror mig minnas att en magpiehona fick en kull med lockiga ungar för något/några år sedan är det hon? Om hon inte fått kull på länge eller är över tre år skulle inte jag avla på henne av säkerhetsskäl.
#26 Ja hon är jättefin. Hon kommer från Skövde från början. Och fick lockiga bebisar för något halvår sedan. För vi parade henne med en Pet. Och på bilden är hennes senaste kull. De är nu tre veckor gamla. Så det var inte länge sedan hon hade sin kull. Nej hon fyller 3 år i januari. Och tänkte att om jag hittar en fin magpie hane så kan hon få sin sita kull med den. Vart vill du minnas att du har sett henne få en kull lockhåriga ungar? För jag var inte medlem här för ett år sedan =)
Åhh så underbart söta, vart finns dom? Är kanska intresserad utav honan längst till höger på #12, hoppas hon finns inom rimligt avstånd. :)
www.vovvensdagis.se
#27 Jaha det kanske inte var samma hona då men du visade för ett tag sedan ett marsvin här på MiF som var lockig och hade en magpie mamma. Är den ungen född hos dig? För jag vet att det var en magpie som fick lockiga ungar men jag tror det var längre sen än ett halvår. En renrsig nonself magpie ska absolut inte kunna få lockiga ungar nämligen! Ändå har jag också fått en lockig så någonstans i linjerna finns det anlaget gömt. Spännande.
#29 Okej. Men pappan var inte renrasig. Men det kanske inte spelar någon roll? . Ja det är roligt =)
#30 Det spelar halva rollen. Båda föräldrarna måste bära på lockanlag för att det ska bli lockigt.
Jaha. Vad skönt att du lärde mig det. Men alltså är hon inte renrasig .. eller ?
#32 vet inte om hon är renrasig, vad sa uppfödaren? Det är ju inte så knivigt med marsvinsraser som det är med hund och kattraser. Marsvin är det de ser ut att vara sen får man titta på stammen hur det ser ut. Mina nonself black magpie som fick en lockig dotter hade bara nonselfar i släkten så långt man kunde se ändå hade två busiga lockanlag hängt sig kvar och pluppade upp på Hinkepunk. Det är så med reccesiva anlag att de kan finnas där utan att synas i generationer men som sagt måste båda föräldrarna bära det för att det ska bli synligt.
#32 Jaha okej =) men då är hon renrasig då =) . Hon har en stamtavla. Men jag har adlrig sett den =)
Hej ! Finns de någon hona kvar ?

Grattis till sötnosarna i efterskott!
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Hade det inte varit för att jag ska resa bort i december och inte kan skaffa marsvin förrän jag kommer hem så hade jag gärna lagt vantarna på två av dom. Jag har redan snokat på din hemsida innan tråden här, du har riktigt fina marsvin 
Tittade upp lite vart ni finns. Du får gärna höra av dig om hon fortrande finns kvar och skulle kanske vilja flytta hem hit till mina tjejer.
www.vovvensdagis.se
#37 Ja jag vet mina marsvin är finast i världen 
!
Till #35 och #38 så är Sapphire den honan med mest vitt på troligen redan bokad Nvida den andra sötisen är troligen inte bokad men det är folk som håller på fundera. Jag ska ha er i minne och hör av mig här när jag vet något.
Ungarna har fått sina namn nu Jag lägger in samma bild igen lite tråkigt men den är så tydlig. Det är ju dator/spel tema som gäller just nu och dessa är tydligren döpta efter grafikkort säger sonen.
I ordning nu då:
Chokladfabrikens Asus
Chokladfabrikens Nvida
Chokladfabrikens Radion
Chokladfabrikens Sapphire
#39 Jaha, det var juh tråkigt för mig, men roligt för dom lyckliga. :) Dom är juh för söta alla fyra. Hoppas dom får fantastiska hem. Men du får gärna ha mig i tanken i framtiden. :)
www.vovvensdagis.se
Stavas det in Nvidia?
blä vad tråkig jag lät i det inlägget haha, menar inget illa
En till rättning med namnen om du vill att det ska vara exakt som processor namnet, annars så kan du bortse från mitt inlägg. Radion är nog egentligen Radeon har nämligen själv en sådan processor i min nya dator ;)
Oh, vad gulliga ungar 
#43 Menar självklart grafikkort, skrev fel när jag skrev processor ;)
Ja då jag ska kolla stavningen på grafikkorten innan ungarna registresas ;) men jag tror att just Nvida är rätt faktiskt hur knasigt det än ser ut i skrift.

dina djur är verkligen fantastiskt fina! Finns någon av pojkarna kvar? :)
#47 Tack! Jag vet inte… det är lite folk som funderar bla. kollar om de tål hö. Snart vet jag…

du får väldigt gärna hojta till ifall någon av dom blir kvar :)
Så härlig sapphire är … gud så underbart söt.. hur är det med Lucky då ? Fortfarande dräktig ;) ? Försökte få min mamma åka förbi uppsala men det blev ett bestämt nej ( de bor ju i Täby)
Vill och vill, ja jag skulle vilja ha alla söta marsvin :) Men det går inte heller skaffa en hane…
Jättefina grisar! Vart finns Radeon?
Vi bor i Uppsala.
Oj! I så fall så bor ni VÄLDIGT långt bort! Då är det tyvärr ingen chans!
Synd, för han är såååå söt!
Men gisses va söta och fina dom är. :) Tur att det inte är så lång tid kvar tills man får hämta hem henne. :)
www.vovvensdagis.se
Ynk lever vidare
Känns som igår jag läste tråden om henne nu har hon själv fått bebisar
Grattis till dem fina bebisarna. En vacker dag köper jag marsvin utav dig men än har jag tillräckligt många ändå