De bråkar
Mina flickor har börjat bråka jättemycket. Det är pip och skrik hela tiden, flera har även blivit tuggade (pälsen alltså), de tuggar bara när något är fel!
Det började när Lovika gick bort men det är 11dagar sedan, jag tycker att det borde lugnat sig nu!
Vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag kan ju inte få Lovika tillbaka hur gärna jag än vill så det enda som finns är ju att låta dem vara och göra upp rangen igen men det skär i hjärtat när de piper :-(
När jag har gjort ombyten i flocken har det tagit ett par veckor innan lugnet har lagt sig så ha lite is i magen så ska du se att det löser sig om ett tag :) Det är väldigt jobbigt och man kan gå omkring och fundera på om man ska ändra eller inte, men min erfarenhet är att det är lika bra att låta de vara för de löser det själva med tiden.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Fast tidigare har de aldrig reagerat såhär starkt på att något ändrats i flocken. Men har visserligen aldrig haft någon som har varit så självklar ledare som Lovika heller :-/ Vet inte om de känner av att jag mår så dåligt också. Jobbigt är det iallafall :-( Hoppas de lugnar sig snart, vill inte att de ska vara så stressade som de är nu!
Ska fixa fler hus och så tänkte jag och se om det kanske hjälper lite, började ge hö på fler ställen för en vecka sedan också men det har inte hjälpt mycket, de söker liksom upp varandra :-/