Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 2176 ggr
thildatessie
0

cysta?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej,

Thilda har en bula på nedre delen av magen. den är "inuti" henne. Kan det vara äggstockscysta? Hon visar inga andra symtom som skrovliga spenar eller så¨.. Vad kan det annars vara? Någon annan typ av böld/tumör?

thildatessie
0

putt :(

Lixim
0

Ingen aning, hoppas nån annan vet. Annars kan jag bara ge rådet att åka till vetrinären

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

isblixt
0

Min hona har äggstockscystor och på henne syns det genom att magen är större och hon har päronformad kropp. Det ser ut som om hon är jämntjock på båda sidor och jag kan inte känna några cystor. Dock kunde veterinären göra detta och jag har på så vis fått reda på att hon har cystor… Mitt marsvin har dock skrovliga spenar och resten av symptomen..

Jag vet inte alls vad din hona har råkat ut för men hoppas att det löser sig/inte är något farligt! :)

thildatessie
0

#3 okej, hon är ju också lite päronformad.. måste dem ha alla symtom för att det ska vara cystor?

_Charlie
0

Jag tycker du ska åka till veterinären med henne, det kan ge förödande konsekvenser att spekulera hemma (tro mig, jag vet) så låt någon kunnig få känna på henne på en gång i stället.

Håller tummarna att det inte är något allvarligt!

thildatessie
0

#5 jag och sambon har bestämt oss för att hon antagligen får somna in. Bulan är stor och hon har varit dålig på annat sätt ett tag nu..

Sammetskatt
0

#6 Oj, vilket snabbt beslut. På vilket sätt är hon dålig i övrigt och varför inte kolla upp henne hos veterinär?

thildatessie
0

#7 hon har haft andningsbesvär till och från hela livet och på senare tid har hon blivit slöare, detta är verkligen inte ett snabbt beslut men jobbigt :( Har vetat innerst inne att det är bäst för henne, bara jobbigt att JAG ska bestämma över hennes liv :(

Bulan har växt under en tid och jag vill inte utsätta mina djur för onödig stress och lidande med operationer och upskurna bulor osv. Tycker att det är bättre att veta att hon fick leva ett bra liv tills det. Det är min åsikt, och mina grisar

Sammetskatt
0

#8 Du tar helt rätt beslut tycker jag.

thildatessie
0

#9 Tack så jättemycket. Så sjukt jobbigt bara :(