Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1053 ggr
Zlatian
0

Orolig!!

Hej, igår fick jag hem två små teddy marsvin tjejer. De är nästan 6 veckor gammla. Men jag börjar bli orolig för de äter & dricker ingenting, i alla fall inte vad jag har märkt. Så vad ska jag göra? De är väll inte så dumma så de svälter ihjäl frivilligt?
Mina andra marsvin har också varit blyga i början men de åt ändå…

Snälla hjälp! E detta normalt? :(

Fridaaaa
0

Kan ta tid innan dem börjar äta ordentligt eftersom du precis fått hem dem och dem är inte så gamla. Troligvis äter dem på natten :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Zlatian
0

okej hoppas det!

bestmarsvin
0

När jag tog hem mitt första marsvin, det var ett teddymarsvin. Då var jag jätterädd för att jag inte kunde se om han åt. Så jag började mata honom i handen, då åt han men jag behövde ju inte det egentligen. Jag tror att dem bara måste vänja sig vid sitt nya hem och växa upp lite :) Som #1 sa så äter dem troligtvis på natten…

/ Linnea och grisarna <3

Zlatian
0

okej tack för svaren ! =) ,

Sammetskatt
0

Jag köpte en ung hona från djuraffär och satte med mina andra honor jag hade då. Tror det tog 3-4 dagar innan jag såg henne äta första gången. Hon blev aldrig tam utan var alltid väldigt rädd, vilket senare också gjorde henne aggressiv mot andra marsvin.

Men det är nog inget att oroa sig över att marsvinen inte äter när du ser än :)

VilmaKristina
0

Dom äter kanske på natten, så unga marsvins som kom igår blir väll skygga av den stora världen :D

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

Zlatian
0

nu har de börjat äta bra! :D men jag ser att de inte har druckit hur vattenflaskan så jag satte in en skål med vatten i stället.. då dricker de =) men vet nån vad problemet med vattenflaskan kan vara ??

lillamarsvinet
0

när jag köpte mina små teddymarsvin drack dom inte när jag såg,men jag la oxå in en skål med vatten och dom smakade. men sen blev vattnet smutsigt och dom gick omkring i det så det var inge frächt då :)

men sen började det försvinna lite vatten hur vattenflaskan och sedan (efter några dar) så drack dom så att jag såg och hörde;) dom kan vara lite rädda  oxå när dom har flyttat till nya ägare så då brukar dom drickka m.m på natten :D hoppas det går bra :)

♥kram Linnea♥

Fridaaaa
0

#7 DEt är inte säkert att du ser att dem dricker då små marsvin inte dricker så mycket men du kan ju testa att ha både liten skål och vattenflaska:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.