Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 3321 ggr
Hultan
0

C&C cage

Hej Hopp.

Vill bara kolla med er.

Hur många skulle vara intresserade av att göra en gemensam biltripp till Finland för att köpa C&C burar?

Nu är det inget jag planerar i dagsläget men vill kolla om det finns intresse.

Med sunt förnuft kommer man långt!

_Charlie
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

För mig som är lite så där halvny inom detta - vad är egentligen en c&c bur? Är det de burar som är ihopsatta med små galler i varandra utan tak?

Hultan
0

ja precis! googla så får du se!

Med sunt förnuft kommer man långt!

Fridaaaa
0

Åh hade velat ha men har inte råd med en tripp till Finland.
Går det inte att beställa? Vad ligger sån på? :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

canguro
0

Här har ni en Amerikansk sida där man kan köpa dessa
http://www.guineapigzone.com/c-and-c-cages-guinea-pigs/1-cac-cage-kits

rätt coolt vad man kan göra med dessa faktiskt.

Mixxie
0

Jag tror inte att man kan beställa ngn stans utan måste gå till en affär som gör det. Om ni skall till Finland kolla först att dom har det. Det är ju inte så kul att resa till Finland och sen har dom inte det. Själv har jag 30 bitar, men använder dom inte nu.

Besök min blogg! :) 

http://sporthund.blogg.se/

Fridaaaa
0

#5 Okej trist för har inte råd att åka till Finland…

Sanni
0

Jag tror inte heller att man kan beställa, men alltid kan man ju fråga. Om ni tänker åka och köpa till Finland är det bra att fråga om de inte kan reservera till er de mängd lådor ni har (om det går att ordna så). Själv skulle jag inte börja åka till Finland och köpa C&C. De är nästan alltid slut runt hela Finland, eller så har de bara några paketer kvar. Jag har aldrig hört att det skulle finnas större mängder i affärerna. Själv fick jag läta runt i flera affärer före jag hittade C&C åt mina marsvin.

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

Sammetskatt
0

På vilka affärer i Finland finns det? Finns det ingenstans man kan beställa ifrån till sverige? Jag blir tokig! Vill ju ha! Kanske någon som ska dig och kan köpa med sig?? ;)

Mixxie
0

#8 Hong Kong heter affären som säljer det :) Därifrån tror jag att man inte kan beställa tyvärr :( Jag skall inte "dit" då jag är där :) Om fler visar intresse så skulle jag kanske kunna köpa ett par och skicka?

Fridaaaa
0

#9 Vad kostar dem i svenska kronor?

_Charlie
0

#9 Jag är intresserad, men funderar på bottnarna för de går väl inte att få tag på i sverige heller? De borde ju kostar multum att skicka? ;)

Mixxie
0

#10 ca 300 kronor kostade dom då jag köpte mina :) #11 okej, coroplast finns inte att köpa här iallafall :)

Fridaaaa
0

#12 Ok billigt :D

kantarellstuvning
0

Vad är det som är så speciellt med denna sorts bur? Att man kan göra bottenformen som man vill? :)

Sanni
0

#14 Ja mest det, och att du kan byta form på buren när du själv vill Flört

#11 & #12 Visst hittar man coroplast i Sverige och Finland, man måste bara söka med rätt namn Flört Man hittar på finska med aaltomuovi och på svenska med sökorden korrugerad plast.

_Charlie
0

#15 Men köper man inte coroplast i stora skivor? Får man skära ut dom, vika och tejpa/limma ihop så att det blir en botten med kanter?

Sanni
0

#16 Ja, det måste man göra.

_Charlie
0

#17 Hmm, okej. Undrar vad det är jag kollat på då för på en sida som sålde C&C (men inte till sverige) sålde riktiga bottnar…

Sanni
0

#18, Konstigt. Alla bottnar jag har sätt/sökt på har inte varit färdiga. Men kanske det då finns sådana också :)

_Charlie
0

Jag hittade det. I länken som finns i början på tråden finns bottnar. De har kanter på några centimeter, sedan får man väl välja om man då vill ha gallrena fria från plast eller sätta plast där runt också kanske. Jag vet inte. ;)