Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 712 ggr
[AshJ]
0

Burbygge.

Hejsan!

Jag har nu inte haft marsvin på över fem år. Men efter att ha suttit och läst runt och kikat så har man återigen bestämt sig för att skaffa marsvin. Ska hämta mina inom en månad från en uppfödare. Men satt i lite funderingar.. Jag skulle helst skaffa en bokhylla och lägga ner som man sett att många gjort. Så de får så mycket plats som möjligt. Fast.. Hur ofta är INTE en bokhylla t.ex lackad eller kanske målad i någon färg? De får väl kanske lust att gnaga lite. Är det enda svaret att bygga en egen eller har någon något tips?

[AshJ]
0

Nu finns det säkert något liknande inlägg redan och någon blir upprörd för man gör ett till, haha. Men ha lite tålamod med mig! Jag är ny här och har inte hunnit kolla igenom alla funktioner och så..

FruJohansson
0

Man brukar lägga nån plastmatta i botten, som man drar upp en bit på väggen. Visst finns det de som smakar, men inte mer än i en plastbur, och plast är ju inte heller så nyttigt…

[AshJ]
0

Jo, medveten om det. Att man något ska ha i botten d.v.s, som en plastmatta. Så kanske inte behöver oroa mig massor med andra ord? Blir lätt så, nämligen. Hehe.