Dagen.
Vad har era marsvin gjort idag?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Släppte ned marsvinen på golvet då jag skulle byta i buren för ungefär fem minuter sedan. Nattan var krasslig i morse, andades konstigt och hest och jag var så otroligt ledsen och rädd.
Mamma fick sitta hemma med henne i flera timmar, och när jag kom hem från stallet hälsade jag direkt på älsklingen. Hon verkar må bra nu i alla fall, men håller ett extra öga på henne.
Hur som helst så är de otroligt busiga idag och rejsar runt som galningar på mattan. Mina små tjockisar som bara brukar sitta stilla! :-)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Idag har grisarna fått springa på golvet, sen satt jag och myste med dom :)
När pappa kommer hem med det nya spånet ska jag byta i deras och kaninens burar.
Sen får de komma ut igen och så får lite middag :)
#1 Så bra att hon mådde bättre nu! :)
- Mvh Emma

Våra får alltid komma ut o springa fritt på golvet på eftermiddan, så också idag. De hoppar ut själv ur sin bur nu! De springer o skuttar o ser för roliga ut. Vilka långa o höga hopp!! Sen idag har de fått gå ut lite på gården med koppel. Vi bor i lägenhet med en innergård så därför kan vi inte ha utebur. De tyckte INTE om det. Men kan tänka mej att de vänjer sej vid det med tillslut?! De blev superstressade o ville inte ens smaka på gräs o maskrosblad?
Nu har de fått rent i buren o sover lite efter allt spring….
Idag har mina tre grisar fått vara ute tre timmar i inhägnaden på soliga och varma balkongen. Det tyckte de var jättekul :) Fast ibland blev de vilopauser i skuggan, skönt det med. När matte kom med maskrosblad blev det extra livat :) Nu får de vara ute ett par timmar på balkongen varje dag om vädret tillåter - jätteroligt :) Bindi har även kutat runt och lekt jage med mig i mitt rum.. hrm.. =P hon är en levande racerbil!
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Vad har du för underlag då på balkongen? Lägger du ut ngn filt eller ngt? Gillar de o vara i solen? Trodde de ville ligga i skuggan!
#5 Vi har målat betongggolv. Jag har ett ihopvikt lakan och sedan vakdux över när marsvinen är där :) Jag har halva inhägnaden skuggad och halva i solen. När det är jättevarmt är de mest i skuggan men om det blåser lite svaga vindar och är typ +22 så är de i solen och solar :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus