Mardröm...
Usch… jag har aldrig mardrömmar, det sker kanske 1-2 gånger om året. Däremot drömmer jag ofta och länge men aldrg mardrömmar.
I dag gick jag och la mig med sonen framför barnprogrammet i förmiddags då jag knappt sovit de senaste nätterna och hade världens migränanfall. Somnade till i 2 timmar och drömde så fruktansvärt.
Det var massor av marsvin, jag vet inte vilka det var men alla drömsekvenserna handlade om marsvin.
Jag stod i ett hus och såg hur ett annat marsvin flög ut från fönstret i huset mittemot och rusade in mot huset jag stod i. Han var så skadad. Jag försökte gömma honom innanför jackan och få hjälp men alla var efter mig av någon anledning.
Plötsligt hittade jag min katt i burarna där marsvinen hade stora köttiga sår överallt, alla bara låg där helt uppfläkta, blod överallt, de andades tungt och var jättemjuka och slappa. Nu hade jag ännu fler marsvin att söka hjälp för och alla var fortfarande efter mig, jag hade panik.
Plötsligt fick jag hjälp av en tjej, hon var stor inom marsvinsvärlden, ingen aning om vem hon skulle vara men detta var DEN tjejen man ville ha hjälp av i ett sånt här läge. Hon hjälpte mig in i bilen med alla marsvin och vi for till något säkert ställe där vi gick in i ett rum. Hon skulle ha pengar för att hjälpa mig och jag gav henne allt jag hade, flera tusen. I utbyte gav hon mig en kartong med sprutor som skulle bota marsvinen. In kom en veterinär som skulle ge marvinen dessa sprutor som var det enda som skulle bota dom, och när hon öppnade kartongen var den tom.
Jag tittade på tjejen som gav mig dom och skrek att hon måste ge mig sprutorna. Tjejen var precis iskall i ögonen och blånekade, hon visste ingenting om någon kartong eller sprutor. Jag minns hur hjälplös jag kände mig, hur sviken och bedragen jag var. Hur hon hånlog åt mig och mina marsvins död..
Där ringde klockan och det var dags att åka och hämta andra sonen på skolan…
Usch och FY vilken vidrig dröm!!
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
JA USCH…………jag drömde att en gris åt åt min kanin(grisar äter inte kaniner) men jag fick bara en hemsk mardröm jag började slå på marsvin och gapgråta min kanin överlevde men jag va så rädd så när jag vaknade så sov jag och grät!
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Jag drömmer med en massa, Men inga sådana här drömmar om marsvinen.
Men du har haft mycket nu att göra med Charlie, och dina andra grisar. Och så väntar du på några till. Just nu lever du bara för marsvinen och dina barn så klart. Så du har nog fått marsvinsjukan …. alltså marsvin på hjärnan … och det botas med marsvins gos ihop med dina barn. :-D
Just det glömde fråga när kommer fortsättningen? Detta var spännande och läskigt …. ;-)
usch vilken obehaglig dröm 
Usch ja drömmar kan vara helt bisarra!
Jag hoppas inte att det blir någon fortsättning, usch och fy vad hemskt det var, så verkligt!
#2 Jo du har rätt i att jag har marsvinssjukan, jag drömmer ofta om marsvin men då handlar det om roliga saker. Tex drömde jag att jag stod i mitt marsvinsrum som hade en altandörr. Det var bokhylleburar längs med hela väggarna sammankopplade och en hel flock med glada marsvin på massa meter bur. Jag öppnade altandörren som ledde rätt ut på baksidan och alla marsvin skuttade ut på grönbete och fick gå som de själva ville. Såna drömmar är välkomna! Drömmar och marsvin uppfläkta undanbedes vänligt men bestämt. ;)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Usch vilken dröm. Jag kommer ytterst sällan ihåg drömmar som tur är!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag drömde att mina kaniner och marsvin var ute i hagen och då kom det en räv så jag fick liksom springa efter den för jag skulle döda den (?) och då sprang jag på alla fyra och sen bah Öhh varför springer jag så så jag började springa normalt, (detta utspelade sig i min verkliga miljo) sen kom vi till kyrkan som är mittimot oss, då blev räven en gris (?) och så låg det döda kor runt om mig som den hade jagat XD sen flög grisen iväg fast jag såg det inte utan jag visste det bara XD (en riktig gris inget marsvin alltså) ;D
Har nog bara drömt om marsvin en gång, (iaf vad jag minns) det var översvämning och jag skulle rädda massa marsvin. Vattnet steg jättefort och grisarna blev fler och fler! STRESSDRÖM!
Jag drömmer mardrömmar ofta, vaknar nästan varje natt av det och det är därför jag mår så dåligt som jag gör. Usch vad tråkigt att få drömmar om sina eller andras grisar!
Det har jag fått slippa, tack o lov.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Glömde faktiskt säga det tidigare att jag drömde många knäppa drömmar om Sally när hon var dräktig, tyvärr minns jag dom inte nu. :-/
Igår/idag natt drömde jag en väldigt konstig dröm. Jag hade köpt stuga och sedan började det brinna. Vi grabbade tag i det vi fick medans vi sprang ut ur huset. Någon ringde brandkåren och dom kom för att släcka elden. Efter en tid kom jag på att vi glömt hunden inne i huset. Sedan kom en brandman ut med vovven levande som tur är :) mina drömmar slutar oftast lyckliga :)