Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 528 ggr
KopSaljMarsvin
0

Klopklippning

Hejsan :)

Har någon tips på hur man klipper sitt marsvins klor lätt.

Är det lättare efter den ar badat?

Mina marsvin vill inte  va stilla och skriker rätt mkt :(

dreamiz
0

Jag har tyvärr inget annat tips än träning. Ta lite i taget o träna dom (om du inte redan gjort det.)

paronskrutten
0

Det går rätt fort, om du tar klotången inifrån tån och könner vart det böjer sig, där klipper du. Belöna sen.

Helena

Diana61
0

Jag brukar stryka dom en stund under hakan på dom som inte gillar att sitta still och efter ett tag så är det inga problem. Sedan så jar jag några som ligger lungt och låter mig klippa utan att dom gör ett enda ryck.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

[MatildaW]
0

Jag sitter med dom i knät, eller, hm, jag suger på att förklara men jag gör ett försök.

Jag sitter med bena/knäna ( /\_ ) uppåt, och har marsvinen lutade mot mina knän (med ryggen) så dom ligger alltså på rygg, fast ändå inte ligger, så klipper jag först framtassarna som är svårast, sen sänker jag mina ben så att baktassarna hamnar i luften, så klipper jag dom också.

När jag klipper framtassarna står alltså marsvinen typ på bakbenen, men ändå lutade mot mina ben så dom slipper anstränga sig.

Hoppas ni förstog vad jag menade Räcka ut tungan

Marsvinsfrida
0

Jag klipper där inte pulpan sitter :)

Fats jag sparar ju klo utanför pulpan också

KopSaljMarsvin
0

Jo jag har gjort det en gång på min hanne jag köpte för drygt 1 månad men han skrek så förfärligt :( den nyaste ska jag test nu lite skakig men hoppas det lyckas bättre

Thea-Cazzy
0

är det inte svårt att klippa klorna på marsvin??

Dom är ju så små ;P

[Liinda]
0

#4 så brukar jag också göra när jag inte får hjälp av någon men bahbenen är lite klurigare :P

KopSaljMarsvin
0

tycker frambennen är jobbiga för dom drar alltid in dom :(

FeliciaS
0

#4 Så gör jag med :) Fast inte med Calypso när han är på dåligt humör, då tar jag till med hårdhandskarna och tejpar upp honom på väggen och klipper ;) Skoja bara… :) hahaha… *ler*

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Thea-Cazzy
0

#10 Hahaha den va bra XD

Djur_marsvin
0

#4 så gör jag med.. oftast :P

FeliciaS
0

#11 Haha :) Visst var den ;) *skratt*

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Abico
0

Jag brukar rulla in Sune i en handduk och trycka upp lite sallad i munnen på´n. Sedan tar jag bara en tass åt gången. Visst kämpar han emot lite så ibland får syrran hålla i honom.
Tålamod är vad som krävs, funkar det inte första gången så sätt dig ner och klappa grisarna lite och försök sedan igen när dom lugnat ner sig. Och komihåg, med lite godis muta funkar allt.

Kram Hanna

Hanna 

[MatildaW]
0

#7. Nej, efter ett tag så blir det plättlätt Glad

#10 - #12. Ja, det funkar super bra Skrattande