Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 1560 ggr
nnicoleee
0

Blod överallt

Vad kan det vara? Jag vet att det är ifrån Bambi. Hon har gått med en hane i ca 4 månader och är nu dräktig tror jag. Men det har bleve såhär tidigare, att det har vart bloddroppar lite överallt i buren. Men nu är deet värst, och när man lyfter på henne så kommer det lixom slem av blod eller segt typ :s

usch… Men hon verkar inte ha ont av det. Men kan det va urinvägsinfektion? eller typ förblöd av förslossning?

Fast det är konstigt om det skulle vara det eftersom hon har blött förut. 

Jag ska till veterinären så det behöver ni inte skriva.

[linneasandberg]
0

Missfall? :o

[SallysPigge]
0

Oj det låter inte bra, kan inte hjälpa dig med mer än att hålla tummarna för dig hos Vetrinären. :-)

nnicoleee
0

Nej men hon verkar ju helt frisk också.. det är konstigt tycker jag! :o

Men om det var missfall borde det väl lixom komma lite klumpar?

[linneasandberg]
0

#3 har ingen aning med det kan ju vara nått fel med nån unge kanske?

[SallysPigge]
0

#3 Kanske har ätit det, eftersom dom äterefterbörden när dom får ungar.

[JennyNorgren]
0

#3 jag tror som du. Att om det var missfall så borde det vara klumpar. Eftersom hon har gått med hanen i fyra måander =)

Men jag håller tummarna för dig hos vet !! :D

Linnet
1

Men du måste väl veta om hon är dräktig, viktuppgång, fosterrörelser och har hon gått med hane i fyra månader så borde det ju ha kommit ungar redan. Kolla runt i buren efter rester av döda ungar, kan ligga nergrävt också.

[JennyNorgren]
0

#7 Ja i och med att hon har gått med hane i fyra månader så borde hon var jättetjock =)

hus-musen
0

Vet inte hur vanligt det är på marsvin, men livmoderinflammation?

Qui dormit, non peccat

Creation
0

Bra att det ska kollas upp! Särskilt när det har hänt tidigare också. Livmoderinflammation eller missfall låter troligt. Båda brukar ge blödningar och/eller sega flytningar från underlivet. Du är säker på att det inte kommit blod med urinen?
**
#7-8** Men det kan ju ta lång tid innan en hona blir parad, det får man inte glömma. Hon måste inte nödvändigtvis vara/varit dräktig bara för att hon har gått länge med hane. Men chansen är ganska stor förstås. ;)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Cola&Bacardi
0

Låter inte bra.

Mvh Linnea 

[JennyNorgren]
0

#10 Det har du rätt i. Kanske är så att det har gått ovanligt fort för de honor som har blivit parade hos mig =) . :D

Strawberi
0

Har dom inte ätit morötter/paprika? Så det är färgat av det.

nnicoleee
0

Nej det har dom inte :P

Nej hon är inte tjock, tror han är steril, eller så har det väl inte tagit sig bara

nnicoleee
0

Det kommer blod både med urinen och när hon inte gör någonting

Fridaaaa
0

#15 Åk in till veterinär då, för det är inte bra

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lillisen
0

Hur har det gått med Bambi?

Vad var det som var fel och mår hon bättre nu? Hoppas verkligen det.

gickan87
0

Hur har det gått för lilltjejen?

MVH Erika :)

nnicoleee
0

Dom vissste som vanligt ingenting.. Men hon har slutat blöda och mår kanon :)