Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 3597 ggr
Lyan
0

Gigantisk böld!

Kitty har en megagigantisk jätteböld under hakan, den största jag någonsin sett! Jag upptäckte den igår morse och vi har en tid till vet. nu kl. 13. Igår var hon precis som vanligt men idag känns hon trött, den gör nog rejält ont nu :-(

Abico
0

Usch, hoppas att det blir bättre när ni får tömt den ordentligt.

Hanna 

bestmarsvin
0

stackarn :(

/ Linnea och grisarna <3

Lyan
0

Nu är jag och lilltjejen äntligen hemma! Vi var där vid 13.00 och inte förrän 16.45 kunde jag hämta henne. De har tömt bölden på massor av blodblandat var och hon har fått smärtstillande och antibiotika. Hoppas verkligen att det bara var något som legat och irriterat i bölden och att det inte är tänderna som krabbar!

[Maijah]
0

Håller tummarna för henne!

Cola&Bacardi
0

Håller tummar och tassar.

Mvh Linnea 

EvaLuna
0

Hur e de me den lilla 4beningen..?

_Charlie
0

Usch det där lät inte trevligt! :( Hoppas hon repar sig fort och slipper fler problem.

Lyan
0

Hon är rätt pigg och verkar äta bra men jag ger ändå lite Critical Care för säkerhets skull för fibrernas skull. Bölden är svullen och det varar en del men jag håller öppet och spolar med koksalt.

Lyan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär ser Kitty ut idag. Det kom knappt något var när jag spolade, hon äter bra och jag har äntligen sett henne dricka. Om det inte är tänderna är jag helt säker på att hon kommer att klara sig!

Lägger inte ut bilden i inlägget eftersom det ser lite äckligt ut med hålet. Den ser gigantisk ut pga svullnaden men den var mer än tre gånger så stor innan vi var hos vet. :-O

elsasputte
0

Lite nyfiken bara hur mycjet kostade det ?

Lyan
0

#10 Väldigt billigt. Först slapp jag akutavgiften eftersom jag är typ stamkund och sedan drog de av för att jag fick vänta så länge. Det skulle kostat 1600-1800 kr

EvaLuna
0

Men pluttan då… *vojne* Hoppas som tusan på snabbt fullständigt tillfrisknande & inge  tandkrångel, tack så mycke!

Inlägget redigerat p.g.a ovårdat språk/svordom

Lyan
0

Det kommer fortfarande var hela tiden :-( Inte alls lika mycket men ändå. Upptäckte dessutom en hård svullnad under käkbenet, hoppas att det är pga bölden! Hon äter och är pigg men jag misstänker att detta går åt skogen :'(

Lyan
0

Bölden har kommit tillbaka, hennes tänder har blivit sneda och sedan igår petar hon bara i maten. Hon stinker ur munnen så jag tror att bölden har brustit inåt trots att den inte är på långa väger så stor som när hon blev opererad.

Min underbara flicka kommer inte överleva Gråter

Lixim
0

Åh nej nej nej nej. Beklagar, ush vad hemskt Gråter

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

[tjejensomlovemarsvin]
0

Ne fy :(Gråter

EvaLuna
0

Nej nej nej….  oxå… Beklagar verkligen, riktigt tråkigt att höra.

Inlägget är redigerat p.g.a svordom/ovårdat språk

bestmarsvin
0

Nej! :'( *GRÅTER PÅ RIKTIGT!*

/ Linnea och grisarna <3

Qishtie
0

Nejmen gud vad hemskt Gråter

Lyan
0

Hon är saknad lilla Kitty :'( Både av matte och kompisarna

Gabriel123
0

Hoppas den lilla stackarn klarar sig! Håller tummarna.

Lyan
0

#21 Kitty finns inte längre :'(

Isnona
0

Beklagar verkligen :(  Vila i frid Kitty!

Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus

juliino
0

Sov sött finna Kitty. <3

Baklagar förlusten.