Liv.
Här är liv. Hon var några veckor när jag köpte henne. Hon var liten men tuff, snodde grönsaker av sin kompis som var 6månader! Hon har alltid var så snäll, varm och rar. Men när vi köpte henne så upptäckte vi en sak…
Hon hade Ohyra, Ringorm och hon var underviktig… Så Det behandlades som bare den, och mycket mat osv.. Därför har jag döpt älsklingen till Liv, för jag tyckte jag har gett henne ett värdigt liv.
Här är en bild när vi hade köpt henne och sen en annan hur hon ser ut nu!
Vilken fin tjej :)
Charlotta-B
#2 ja det är hon :) hon ser mycket bättre ut än förr med pälsen och allt! :)
Sööt!
Mvh Linnea
Åh vad fin hon blivit! Tur att hon kom till dig!
Jättfin är hon!
imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus
Jag kan nog vara en glädjedödare utan dess like nu, men på första bilden ser hon lite satinaktig ut i ansiktet. Inget på andra bilden dock, men strävhår är ju kluriga…
Har du, linneasandberg, upplevt henne speciellt glansig?
Hon är i alla fall rysligt fin, jag brukar vanligtvis inte gilla en gul färg med röda ögon, men på Liv funkar det :-)
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
#4 ja det är hon :)
#5 Ja det var tur ;)
#6 Nej, jag har inte tänkt på det faktiskt! Ska kolla när jag kommer hem… Egentligen har hon inte så lysande ögon som på första bilden utan mer lila/gul/röda :D tycker hennes ögon är väldigt speciella, jag brukar inte heller gilla röda ögon överhuvud taget ;)
Det var verkligen tur att du tog hand om henne! Hon förtjänade verkligen ett bra liv! Och hennes personlighet är så rolig! hehe 
#8 hehe ja! :D
Gud vad fin hon är! :)
#10 hihi tycker jag med! :) Liv tackar nog ;)
#6 Usch, säg inte så! Jag tänkte detsamma :-( Men det ser ut som solen ligger på plus att hon är tunnhårig så vi får hoppas att det beror på det!
TS: Riktigt söt tjej! Jag älskar röda ögon <3 Ska bli spännande att se hur de utvecklas också eftersom du säger att de inte är vanligt röda, kan vara så att hon planerar att få rubinögon :-)
#13 Det kan vara jättesvårt att se på bild, speciellt de strävhåriga. Här finns bilder på en del strävhår, här är en tråd om en misstänkt strävhårssatin. Gläjdeskutt med bägge bakbenen är normalt :-)
Om hon har ett greyanlag istället för bara pe-anlag så kan ögonen hitta på en massa "dumheter" innan de bestämmer sig för vilken färg de ska ha, min ena "lilac" hade röda ögon tills hon var ca 2år och sedan blev de rubin.
#15 En erfaren har sett henne live (haha) och hon säger att hon bara ser glänsig ut av välmående :) puh!
Ja, hon har ju inte direkt några rödaögon :)
#16 Ok :-) Hur gammal är hon nu? Fast om hon skulle vara "dold" satin så kommer det synas med tiden, hoppas på att det bara var en synvilla från bilden! Skitsöt är hon iallafall och hon ser ut som en helt annan gris nu när hon har fått lite mer päls och hull :-D
#17 3-4månader är hon :) ja, det får man hoppas!
#18 Ok, hon är så pass. Då borde det synas i pälsen om hon är satin eller inte :-)