Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettaktivering
Läst 2046 ggr
[Pineappletree]
0

Imorgon gäller det=)

Imorgon ska jag köpa en klicker och börja med nya tricks för mina två gosebollar. Mycket kärlek och tålamod och bara lätta tricks i början.

Spännande att se hur det går nu.

Kommer att filma in när dom lärts sig första tricket: Inkallning

kamron
0

Spännande,  Glad

[Pineappletree]
0

#1: Jepp=)

[Catfight]
0

haha. kul

Fridaaaa
0

Roligt! ;D Mina är inte direkt intresserade av sånt, jo Blixten har jag lyckats få stå på bakbenen ibland hihi :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Pineappletree]
0

Okej=) Det kanske är lite olika för alla marsvin precis som med oss tvåbenta.

Fridaaaa
0

#5 Yes det är ju så Glad Hade varit roligt att se dina marsvin göra trix ^^

[Pineappletree]
0

Lovar att jag ska sätta ut videon här sen…Flört

Fridaaaa
0

#7 Låter roligt Flört

Moa-16
0

Tror du inte ljudet är för starkt för dom? En klicker låter ju väldigt högt. Jag skulle köra utan, funkar minst lika bra. Mina har jag lärt en del trix med bara grönsaker :)

Fridaaaa
0

#9 Finns olika salgs klicker, vissa låter mer än andra, min låter inte direkt högt. Mina har inte reagerat när jag har klickat med våran hund när marsvinen har varit i samma rum. Så tror inte det är några problem :)

[Pineappletree]
0

Ska kolla det

Moa-16
0

#10 Kanske, men jag tror det kan vara obehagligt för dom med ljudet. Men det märker man nog, beror väl också på hur vana dom är vid ljud.

Binajis
2

#9 Så fort marsvinen kopplar ihop det med godis, som faktiskt är det första man gör, så tror jag knappast att de kommer reagera på ljudet ;)

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Moa-16
0

#13 Fast om dom blir rädda för ljudet lär dom inte ta emot godiset. Kanske bara är min klicker, men den låter otroligt högt.

Fridaaaa
0

Varför har TS tagit bort sitt konto?

Moa-16
0

#15 Det kan nog bara TS svara på, men det känns inte som det var pga tråden. Om så endå är fallet så var det förmodligen mitt fel, tycker dock inte jag skrev något fel. Marsvin är ju ljudkänsliga…

Binajis
0

#14 Dom lär ju vänja sig, så som dom vänjer sig vid andra ljud i hushållet. De blir ju inte döva :-) Håller man fram t ex en gurka och låter marsvinet ta en tugga eller två innan man klickar, så är det ju bara att tålmodigt vänta ut marsvinet tills de börjar äta igen. Det ska ju inte behövas mer än kanske 5 repetitioner innan marsvinet har gjort kopplingen :)

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

Moa-16
0

#17 Ja, så kan man ju göra men det skulle inte jag vilja göra med mina marsvin. Om dom tycker något är obehagligt, vill jag inte vänja dom vid det. Om det är en klicker, då det går lika bra utan :)

Binajis
1

#18 Så kan man ju också resonera… men hur gör du med nya marsvin som måste vänja sig vid olika saker? Dammsugare, kanske annorlunda musik, TV, slag i dörrar… det är ju helt naturligt för dom att vänja sig vid nya saker, det hör ju till överlevnaden :)

Att de dessutom serveras mat samtidigt måste ju vara det mest behagliga sättet för ett marsvin att vänja sig vid något ;)

Moa-16
0

#19 Det kommer av sig själv, i vardagen. En klicker ser jag inte som nödvändigt, men alla gör ju som dom vill… Berättar bara hur jag tänker.

Binajis
1

#20 Nej, det är klart. Har man chans att skaffa en klicker som inte låter så högt är det klart man ska göra det, men folk som råkar ha köpt en som faktiskt låter högt ska ju inte behöva bli förskräckta över att de ska skrämma ihjäl sina djur/göra dom döva :-)

Saken med klicker är ju att det skapar en bra tajming på belöningen och efter ett tag behöver man inte alltid följa upp med en gobit. Rätt behändigt! =)

Lillisen
0

Mina marsvin är inte ljudkänsliga och reagerar de på något så går det snabbt över när de märker att inget farligt händer :)

Här hemma är vi 5 i familjen plus minst en hund ibland fler och det blir alla möjliga ljud. Ungar som bråkar, karln som snickrar, borrar, hunden som skäller.

Nu när jag läste tråden blev jag tvungen att testa min klicker som låter ganska högt. De satt ner och kollade in mig medan jag klickade, de röck till lite sedan tog dom en tugga av broccolin Glad så klickern var inget problem här.

Mimmitroll
2

Annars kan man ju använda en helt vanlig bläckpenna som klickar när man "öppnar och stänger" den, om ni fattar vad jag menar. Marsvin har bra hörsel och hör den också, och den låter inte lika högt. Så länge man använder samma bläckpenna vid all klicker träning eftersom olika pennor låter olika. Ett litet tips bara sådär Flört