Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 5504 ggr
jeppi
0

Kornkross

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kornkross vart löper ni det? Jag har fått en påse av en kompis som ges till hästar.. Kan jag ge det till mina marsvin?

www.fluffyochaxel.blogg.se

Charlotta-B
0

Vi anväder inte korn, vi har havre till våra, men den krossade havre vi köper är med till hästar.

Så jag tror absolut att du kan använda det till dina grisar =)

Charlotta-B

jeppi
0

Svårt att veta vad man egentligen ska ge honom.. Har ni bara havre? Eller är det blandat med något  för den jag fick detta av hade även någon blandning med havre tor jag =)

Binajis
0

Kornkross kan du absolut ge till ditt marsvin, även om havre möjligen är att föredra. Så stor skillnad är det inte och jag kombinerar själv kornkross med hel havre eller havrekross :)

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

jeppi
0

Honom jag menar ju de har ju två =) allt ska väl vara skalat? Såg att lantmännen hade billigt s får väl köpa en säck =) Man kanske borde vänja dem lite försiktigt i början?

Charlotta-B
0

V har mest skinnys här hemma så dom får en blandning av pellets och havre kross. :)

Charlotta-B

Bävern
0

Jeppi vad är det för mat? är det från henne som har höet oxå?

http://minbecel.blogg.se/

http://mina-duvor.webs.com/

[SMF193 Sagan]
0

Mina har alltid fått vanlig hel havre. 

Havrekross är ju lika bra, men då ska man ha tillgång till färskt kross eftersom den krossade havren härsknar snabbt. Hel havre däremot håller sig väldigt länge om man lagrar den rätt.

godisgrisen
0

Jag ger mina marsvin kornkross som bas det har jag gjort i många år och är jättnöjd. När man har många marsvin funkar det bra att köpa stor säck på Granngården.

jeppi
0

Får lägga till det med då =) Vilken blandning är bäst då? Gav mina innan får se om de gillar det =)

_Charlie
0

Mina får havregryn, dom älskar det men det blir ju ofta en hel del microsmulor i botten som de inte får upp och som får slängas. Blir det samma med hel havre osv?

jeppi
0

Jag ska se hur det blir med kornkrosset ska testa havregryn åcå.. =) Såg någonstans på nätet någon som hade fått någon gröda av solrosfrön någon som vet?

Sammetskatt
0

Vad kostar havrekross eller kornkross om man köper stora säckar på granngården? Och hur stora är säckarna?

Jag har byggt en övervåning och vill ha något i en skål där uppe som de kan få fri tillgång på, men vet inte vad jag ska välja. Pellets vill jag helst enbart ge som godis, så något annat.

jeppi
0

Nej av grannens mamma Bävern

jeppi
0

Jag tror de kostade under 100 lappen på granngården men det är ju en jättesäck och kanske inte så bra om det blir såligt snabbt?