kloklippning
hej! jag undrar hur ni gör när ni klipper klorna på marsvinen och ifall ni ger den nåt gott under tiden eller nåt. för skulle behöva lite tips eftersom mina marsvin inte är så förtjusta i att klippa klorna!
Tacksam för tips! :)
Jag sitter ner och har marsvinet i knät, med marsvinets sida mot min mage - lyfter de 2 "fötterna" (en bakfot och en framfot) som är längst ifrån mig (mot mina knän liksom) Sen vänder jag marsvinet så det sitter likadant fast jag kommer åt andra sidan. Hoppas du förstod min (något) förvirrande beskrivning 
Jag ger inget "godis".
Gör precis som Quickeman! :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kan ni visa en bild? tror jag håller på ett annat sätt, men får problem med ena framtassen och behöver hjälp.
#3 Ska klippa klor imorn, så kan se om jag kan få till någon bild 
Bra :-)
Själv håller jag runt magen med pekfingret mellan framtassarna. Och marsvinet med sin rygg mot mage, men som jag skrev innan så är det svårt med framtassarna då.
Jag har dem i knät sen lyfter jag den tassen jag ska klippa xD så enkelt är det.. hehe :D fast på min ena marsvin så är det lite krångligare, hon är lite mer sprattlig i början men sen går det bra :)
#7, #8 ah så gör typ jag :D
#7# Vilken underbar teckning den lilla grisen har, som att den har på sig en tröja :)
Tack för bilderna, så mer lätt ut än det jag gör, fårtesta detta :-D
Så enkelt och bra! tack för tipset!
Håller med Alexis, så söt ;)