Låter rosslig...
Min gamling Frasse låter, som min vän frida beskriver det, "som en kaffebryggare" om han måste äta och andas samtidigt. Även om han sitter och nosar på något. Det är dock INTE hela tiden, bara emellanåt. Zigge låter aningen tät också men inte alls lika mycket.
Vet att mössen i skolan har det där viruset som kan orsaka lunginflamation (kommer inte ihåg namnet) men tror knappast jag lyckats dra hem smittan eftersom jag alltid tvättar och spritar händerna, duschar och byter/tvättar kläderna innan jag åker hem:/
Frasse nyser/hostar ibland när han äter och när det är nytt i buren så dammet yr lite men det tror jag inte beror på samma sak.
Jag ser verkligen inte att han har ont av det, och han har låtit lite liknande förr i korta perioder. What to do? Han är väldigt gammal och verkar inte lida alls, är glad och pigg och veterinär är dyrt:/
Nej mössen tror jag inte har smittad. På min skola hade vi mössen & marsvinen & kaninerna i samma rum, aldrig sjuka, så det tvivlar jag på.
Det har inte kommit drag?
Något som dammar?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ev. den nya halmen som han konstant buffar runt i, ligger under och somnar under. Har ju märkt att han varit lite dammkänslig innan tex när han fått nytt spån i buren brukar han hosta…
Dag tror jag inte, de står på golvet i vårt varmaste rum.
#2 Ja inte omöjligt om halmen är lite dammig. Vissa är ju mer känsliga än andra.
Om du testar att ta bort det tillfälligt och se om det blir bättre?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nu låter han dock inte, det kommer och går. Så det är logiskt om det är typ damm'?