Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1622 ggr
sandraedlund
0

Mysrulle?

Kan man göra mysrullar av alla typer av tyg? Eller är det något speciellt man inte får använda. Kan man använda ull?

sandraedlund
0

Ingen som har koll på detta :p?

Bävern
0

Hur syr man mysrullar? köpte en  men den sprak i alla sömmarna

http://minbecel.blogg.se/

http://mina-duvor.webs.com/

sandraedlund
0

#2 Jag syr för hand med nål och tråd :p

Albuslover
0

Jag tror man ska använda fleece tyg som inte fransar sig! men det kommer nog tyvärr ta ett tag om du ska sy för hand. du kan väl lägga upp en bild när den är klar! :)

Kram Karro :)

sandraedlund
0

#4 Har sytt två stycken för hand tidigare så jag vet att det går ;) I fleece. Men kan man göra en i ull är det skadligt för marsvinet på något vis?

_Charlie
0

Är också nyfiken på om fårull är okej för marsvin. Stod och velade idag då jag skulle vilja lägga ut små mysplatser med hjälp av fårull, men vågade inte köpa om det skulle vara skadligt.

sandraedlund
0

#6 Jag har redan köpt en. var på myrorna och hittade en långkjol i ull :o hur ful som helst - men tänkte direkt på att jag kunde klippa sönder den och göra den till mysrulle åt djuren!=D Så jag har redan köpt en. Men den är inte i helull, därför tycker jag att det borde gå?

_Charlie
0

#7 Haha okej! Detta jag stod och höll i var rejäl hel ull eller vad man kallar det, med skinn under så att den var grov och stadig. Tänkte klippa den till lagom stora bitar att lägga under kojor osv men avstod som sagt efetrsom jag inte visste om det var okej… hoppas någon annan vet? :)

Albuslover
0

Nej det tror jag inte! :)

Fridaaaa
0

Så länge inte marsvinen tuggar på det tror inte jag det är någon fara med ull :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Albuslover
0

mitt internet är segt så såg inte att ni skrivit! ;)

sandraedlund
0

#10 Som sagt så är det kombinerat ull i det. mest polyester och akryl tror jag att det var:p Några få procent ull som gör den lite mysig så att säga ;)

Fridaaaa
0

#12 Glömde skrivs siffran hehe menade till #8.

Men ja ull är bara mysigt :D

sandraedlund
0

#13 Så du tror alltså inte att det är något problem? :p Vet att min äldre hane inte kommer att tugga på det! Den yngre får jag hålla koll på ;)

Fridaaaa
0

#14 Borde inte vara, men man vet ju aldrig med små marsvin :)

sandraedlund
0

#15 Nej men man kan ju hålla lite koll ;)