Min nya hemsida
Igår skaffade jag ny hemsida och eget domännamn =) Sidan är inte riktigt färdig, utan där är grunderna bara. Marsvins info m.m. kommer att uppdateras snart.
Kika gärna in på hemsidan och skriv gärna vad ni tycker. Det var några år sen jag hade igång marsvinsuppfödning sist så man känner sig som ett litet barn när saker och ting börjar hända =)
Om någon är intresserade av länkbyten så skicka gärna ett pm =)
Glömde ju adressen haha www.qiwis.se
snygg! "Juligt" tema
Passar bra!
Mvh Linnea
Tack :) ja jag tillhör dem som älskar julen så då blev d så haha, kommer se mer stilrent ut efter jul ;)
Fin sida:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Som jag såg att du skrivit nu, tycker jag det ska vara lite mer stilrent :) men jag är ju lite skadad eftersom jag gått media och webbproduktion ;) Ska bli kul att se slutresultatet och hur det blir efter jultemat :)
Måste tillägga att bilden på "namnlös" var ju bara underbar x) hihi
#5 Gör du designer till hemsidor? ;D
Tack så mkt =) Har fortfarande lite dåligt samvete för att hon e namnlös haha…ni kanske har nått bra förslag till henne?
Åh vilken mysig hemsida!! Stilrent i all ära, din hemsida är hemtrevlig och jag blir glad av att vara där. Så länge man inte får migrän av designen tycker jag gott att det ska synas att någon faktiskt "bor" och trivs där. :)
Två snabba upptäckter
"Köp Info" känns som att du säljer information, skriv Köpinfo i stället.
"* Ni kan boka marsvin innna dem är leveransklara" Slarvigt stavfel på "innan".
Jag stör mig på slarvfel vilket så enkelt kan ge ett oproffsigt intryck, men det är lätt att man själv läser igenom sin egen text både en och sju gånger utan att upptäcka slarven. ;)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Hittade en till. ;)
"Om du ska introducera tcå marsvin" under Övrigt i infofliken. :)
På några ställen ligger blått framför rött, detta har jag väldigt svårt att titta på, det gör ont i ögonen.
Oj vad kritisk jag låter, jag är faktiskt väldigt snäll egentligen. ;)
Tusan oxå! Såna slarvfel haha :P Det e bra att du säger till och ger kritik så att man vet vad man kan förbättra ^^ Ska gå in och fixa det direkt innan jag glömmer det.
Tycker hon ser ut som en Dinah, men det är bara jag ^^
#7 Nej jag jobbar inte med det men gick den inriktningen i gymnasiet :) Så där fick man veta vad som var "rätt" och "fel" och vad man ska undvika osv, har ju givetvis byggt lite också :) Men jag gillar wordpress, smidigt med färdiga teman som man bara kan klicka i ändringar o inte behöver pilla allt för mkt i koden :)
#13 OKej :)
Wordpress fungerar inte av någon anledning på min dator :(
#14 men va tråkigt det som är så smidigt :/ finns säkert liknande som inte är lika kända, det gäller bara att hitta dem ;) haha
# Tack för förslaget =)
#11 Syftar du på "knappen" I gästboken? Om det är den så tror jag inte man kan ändra färg på den tyvärr, eller så e jag bara lite korkad hehe :P
#15 antagligen ;) Jag kör weebly.com till min hemsida, fina bra designer där med:)
#16 När man trycker på "mina marsvin" kommer det upp "Honor" och "Hanar" i blå text. Och gästboken var det också jag syftade på ja. :)
När man går inte på "mina marsvin" till exempel så är texten i blått o bakgrunden röd, det är lite svårt att se. Sen texten där det står om marsvinen går in lite i mönstret på bakgrunden så det blir också lite otydligt :)
En grundregel man brukar ha är att där du har blått med istappar kan man ha mönster/färger eller dylikt men där du har rött/bakom texten ska vara helst i vitt annars svart. Det ska man givetvis göra som man tycker själv men det är vad jag fått "lära" mig iaf :)
Aha, länkarna…nu e jag med :P ska se om jag hittar hur man ändrar färg ^^
Ja, efter hjulen så kommer jag ha lite mer neutrala färger =) Kände att julen tog lite övertag när jag fixade hemsidan haha
haha, jaa så kan det bli :P Jag är svag för pastellfärger och fick ofta höra min lärare beklaga sig över mina ljusrosa, ljusblå och tourkosa färger och PAINT BILDER ;D haha
Men lite färg tycker jag där ska vara ;) tråkigt med bara svart och vit. Pastellfärger är ändå behagliga att titta på :)
ja precis, så efter ett tag blev det pasteller i grunden, och vitt bakom texten o svart text :p då blev min lärare nöjd o jag fick ha lite färg ^^ Om man sedan tycker sidan skulle se tråkig ut om man har det så är det ju bara att lägga in någon bild :)