Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 842 ggr
Mill4
0

Min lilla Ebba

Nej jag blir snart alldeles ledsen :( har skrivit innan men nu måse jag få lite råd!

Min älskade Ebba har jag handmatat sen jag fick henne, då vägde hon 619g idag 958g :) Trots detta känner man revben mm….. kan marsvin ha mask eller annat? just nu matar jag henne och hoppas hon ska gå upp mer så jag får se om det blir någon skillnad!

Hon har sedan jag köpte henne haft hosta från och till. När hon varit i buren under natten brukar jag ofta vakna av att hon hostar på morgonen. Hon hostar aldrig annars :S kan hon vara överkänslig mot damm… har nämligen hö eller spän som dem sover på.

Senaste dagarna har hon varit lite kall även om öronen TROTS att jag har varmt i rummet :(

Blir orolig^^ Snälla kom med råd :D jag har gett henne barnmat (morot) och lite askorbinsyra ( jag tänkte att det var bra med C-vitamin om hon nu är sjuk av något slag)

[Alexis78]
0

Låt henne vara skulle jag säga. Hon vägde inte jättelite när hon kom och hon väger definitivt inte lite nu så hon behöver ingen stödmatning. Att öronen är kalla är helt naturligt, alla mina fem har kalla öron då och då.

FeliciaS
0

Jag håller med #1, jag tycker inte att du behöver fortsätta stödmata henne. Se till att hon har fri tillgång på ett bra hö, får kraftfoder lite då och då (havre + kornkross) samt c-vitaminrika grönsaker varje dag. Med motion utanför buren, med sina marsvinskompisar, bli hon pigg och glad och äter mer :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Mill4
1

Måste…. bara säga att alla marsvin är väl lite egna individer också gällande vikt, man känner/kände ju faktiskt revbenen på henne :/

Nu mår hon jätte bra, hotan är helt borta, hurra!! Känns väldigt bra^^ :D