Dominant hane
Har en väldigt dominant han e här hemma vet inte rilktigt vad jag ska göra med honom. Först i början förstår jag ju att han vill visa sin dominans och dominera de mindre, Men efter flera veckor håller han fortfarande på som dag ett. De får inte äta, han springe run o jagar de, juckar, nafsar de i rumpan, vickar och nästan lyfter från marken för att visa att han e dominant. Han hackar även tänder i bland och kurrar hela tiden.
Ska jag fortsätta ha han te sammans? Ha bor nu med en mindre hane. Ska jag bara vänta och hoppas på att han lägger av när han blir äldre eller ska ja sära på det
Han e ju stressad hela tiden för att han hela tiden ska visaa sig bäst. Och även den lille får inte äta/dricka ifred :/
hej,
Hade samma problem med mina tre marsvins honor, den ena hackade tänderna mot de andra två, bet de blodig mm, så fick hon sitt egen bur och hon trivs så bra själv.När hon träffar de andra två flickor i hagen då blir hon som vanligt -galen :)
Hoppas det fixar sig för er:)
Hm okej :/ Ja för det som e mest jobbig tär ju att han är så stressad. Han kan ju inte må bra av de :/ och den lille pojken blir ju me stressad :/ Hm får se lite då helt enkelt annars får ja ju sära på de om de inte funkar :/

Vem av dem är de som är dominant? Pröva att sätta in en till matskål/vattenflaska de kan hjälpa. O fler gömstället/mysställen. =) Om inte de hjälper o du tycker de stressar dem för mkt så kanske de bästa alternativet är ändå att skaffa en liten pojk till. Hoppas på de bästa!
Har 4pojkar :) Det är Leo. Hm okej, ska prova med fleras gömställen om de inte funkar få de andra 3 bo tillsammans och Leo själv då :/
#4 Annars får du ha dem 2 & 2, går ju det med, jag hade inte valt att ha leo själv.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

#4 Jaha ja trodde du bara hade 3, men håller med Frida att försök annars sätta dem 2 o 2 om de inte blir bättre. =)
Jaha nej har 4 :) Har de 2och 2 nu, men leo är så jäkla dominant! De tär det jag menar att han fortfarande är så jäkla dominant mot honom :/ Det ena paret går bra, men det andra.. Så ska helt enkelt vänta och hoppas på att Leo slutar?
Leo är kanske inne i slyngelåldern? Så kan ju sluta med. Så länge dem inte slåss och dem äter båda två osv tror inte jag det ska vara någon fara:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
kanske det, Hur länge e de i den? Nja den lille får inte mycket mat ska hålla koll extra mycket för han jagar bort honom och tar hans mat. Har flera mat skolan och hö högar men hjälper icke spec. mycket då han kurrar efter honom :P