Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettminneslund
Läst 2822 ggr
_Charlie
0

Sov gott älskade Nums

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För en liten stund sedan låg jag och vilade på soffan då sonen kom och sa glatt "Kom mamma, du måste se hur söt Nums är, han ligger och vilar!" Jag kände direkt att något var fel och rusade dit, i buren låg Nums på sidan död.

Barnen tar det bra medans jag gråter halvt hysteriskt och fattar inte vad som hände.

Fina fina älskade Nums, ligger i mitt knä alldeles dygnsur av mina tårar, och jag vill inte släppa honom.

[Sara-]
0

Neeej gud vad hemskt :( Vila i frid!

Tröstkramar! <3

godisgrisen
0

Åh nej!

_Charlie
0

Jag förstår ingenting.. Han var ju frisk! Gråter

Fridaaaa
0

Nej vad tragiskt! Vila i frid, söta Nums!
Tänker på er och ska tända ett ljus för han ikväll  ♥

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lixim
0

beklagar Gråter

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

imoon
0

Nej usch, så hemskt! Beklagar.

Sov gott, lilla kära Nums! <3

imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus

sandraedlund
0

Sov gott Nums! <3 :`(

_Charlie
0

Hans ena klo är av nere vid pulpan och lite lite blodig, han är lite lite blodig på sina tänder. Han verkar ha bitit sig själv i klon?

Jag förstår ingenting… hur kan ett friskt marsvin bara försvinna…

_Charlie
0

Jag förstår ingenting.. han var helt som vanligt i går kväll och kom och hämtade sina grönsaker…

han var mjuk när jag tog upp honom, nu är hans ben stela, så det måste skett nu på förmiddagen.

Fridaaaa
0

Jobbigt när man inte vet vad som var fel :(♥

_Charlie
0

Ja… jag hade ställt in mig på att Charlie skulle kunna dö… och att Nelson kommer dö en dag.. men inte Nums. Nums var frisk. Det var inga fel på Nums. Nums skulle inte dö. Bara 5 månader gammal.

Han skulle bli gammal här. Vi skulle fira våra födelsedagar tillsammans, han föddes på min födelsedag. Vi skulle ha det så mysigt tillsammans. Pang bom borta, allt.

Fridaaaa
0

Vet hur det känns :(
Luigi (mitt förra skinny) låg livlös i buren förra året (dagen före julafton) bara hekt plötsligt, dog ett par timmar senare i min famn. 1,5 år gammal :( Var med pigg & busig dagen innan.

5 månader är ju ingen ålder :( Han skulle ju få leva livet♥

_Charlie
0

Jag sitter och undrar om jag gjorde något fel. Var det något jag gjorde. Kommer dom andra också dö. Kunde jag förhindrat det. Det här är ju fruktansvärt.

Fridaaaa
0

Nej det är inte ditt fel!♥

Isnona
0

Beklagar verkligen! :(

Vila i frid fina Nums!

Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus

lillamarsvinet
0

vila i frid nums♥ började gråta när jag läste:( gör alltid det när jag läser sånt här:( tänker på hur jobigt det skulle va att ens lilla gris försvinner från en:´(

♥kram Linnea♥

sandraedlund
0

Tycker att det verkligen är jättesorgligt! Ett såpass ungt marsvin skall inte dö så tidigt! Beklagar verkligen sorgen du går igenom <3

Vila i frid söta Nums

_Charlie
0

Nu är han jättestel.. han måste ju dött bara en kort stund innan jag kom. Tänk om jag kommit tidigare… :(

jag vet inte var jag ska göra av honom.. vi bor i hyresrätt.

min lilla älskling.. jag hatar detta…

_Charlie
0

Plura verkar låg. Han är inte sig själv.

_Charlie
0

Jag gav honom lite vatten i munnen med spruta för säkerhets skull, har sett honom äta lite havre och hö, men mest ligger han i höet med huvudet på sidan..

EvaLuna
0

Å hu så hemskt! Beklagar… Har ingen aning om vad som kan ha hänt…Gråter

_Charlie
0

Jag var så glad och stolt över att ha lyckats med en harmonisk pojktrio. Nu finns den inte mer. Jag är så fruktansvärt känslig, ändå har jag valt att omge mig av djur jag vet att jag kommer uppleva detta med. Jag får tvinga mig själv att inte gråta mer just nu, för mit huvud exploderar snart… jag vill svära.

[apprecier]
0

Åhnej. Vad tråkigt.. Jag beklagar :/

gnagarlover
0

tänker på dig.även om du kommit in tidigare hade du inte kunnat göra nått.

Arinah
0

Nej. Så väldigt ledsamt. Jag blir riktigt ledsen jag med. Lilla gubben som jag handmatat, fina gubben. Kanske Nums hade någon medfödd svaghet. Det måste varit en chock. Håller med om att han borde levt länge till. Han var verkligen speciell. Jag skickar så många tröstkramar jag kan.

Hoppas Plura gaskar upp sig. De tyckte verkligen om varandra. Jag är verkligen ledsen.

Moa-16
0

Vad hemskt, måste vara extra jobbigt när det kom så oväntat. Beklagar sorgen!

Fridaaaa
0

#18 Fanns antagligen ingenting att göra :(
*tröstkramar*♥

Picasso
0
_Charlie
0

#25 Tack.. jag har så dåligt samvete. Jag lovade dyrt och heligt att han skulle få det bästa livet han kunde få hos oss. Det känns som att jag svikit både dig och honom. Hade jag inte varit uppe till 4 i morse hade jag kommit upp i vettig tid och kunnat se att något var fel. Även om det inte hade gått att rädda honom hade jag kunnat försöka. Nu hann jag inte ens försöka. Jag vilade när han försvann. Jag var inte ens där.

Han var så speciell. Min favorit av allihopa. Så mänsklig på något vis. Jag har gråtit så mycket hela dagen. På bussen, mitt på stan, hemma hos mamma, nu. Tårarna tar inte slut och jag vill bara ha honom tillbaka.

Fridaaaa
0

#29 Jobbigt :(
Men var han handmatat så kan det ju ha varit ett medfött fel, därför han var svag som liten :(<3

Picasso
0

#29 Ha inte dåligt samvete, som alla sagt förmodligen inget du kunnat göra ändå. Nums dog inte ensam han hade sina två kompisar hos sig, även om du inte fanns vid hans sida. Jag förstår att du är knäckt men tyvärr händer det att unga marsvin bara ligger döda utan synlig orsak, jag har själv råkat ut för det med Bobby han blev knappt 5 månader.

tröstkramar ♥♥♥

_Charlie
0

Jag förstår att jag antagligen inte kunnat rädda honom, det måste ha gått fort. Kanske han fick en hjärnblödning, hjärtat stannade, vad som helst. Något fel måste han haft för ett friskt marsvin borde ju inte gå bort så hastigt. Det jag oroar mig för är att han tuggat av sig ena klon, just det gör att jag inte får någon ro över hur han mådde precis innan han somnade in.

Picasso
0

#32 Nu är jag ingen expert men hjärtattack och hjärnblödning gör ont precis som på människor, har läst att kaniner vid hjärtattack skriker och krampar. OM det var det borde du hört om Nums skrek…precis innan.

_Charlie
0

#33 Min mormor gick bort av hjärnblödning. Hon hade lite lätt huvudvärk under dagen, sedan plötsligt föll hon ihop och gick bort. Så det måste nog inte göra jätteont att få en hjärnblödning, om den är tillräckligt stor kanske?

Enda sättet att eventuellt få veta vad som hände är väl att obducera honom, och det vill jag inte utsätta hans lilla kropp för. Det får nog vara.

Fridaaaa
0

#33 All hjärnblödning gör inte ont, beror nog på hur kraftig. Min förra katt hade det (eller ja vi är väldigt säkra på det) men han hade inte ont, dock visste inte han vad han gjorde, vinglade osv.

Picasso
0

#34 Mmm det kan gå snabbt, jag vet inte hur intensiv smärtan är  vid en hjärnblödning. Men jag tror inte Nums led länge innan han förlorade medvetandet.

Arinah
0

#29 Du skall absolut inte ha dåligt samvete. Du har gett honom det bästa livet. Jag har följt dina trådar och vet att du är en omtänksam och engagerad matte.

Picasso
0

Håller med #37 Nums kunde inte haft det bättre än han hade hos dig, du gav honom och alla dina andra grisar ett bra liv ♥

_Charlie
0

#37, 38. Tack. Även om det inte gör att det känns bättre just nu så uppskattar jag orden. ♥

Aristarcos
0

Jag vill beklaga att du inte har Nums vid er längre, men äter Plura sina grönsaker. Om inte kolla upp honom omgående !!

Kram Aristarcos

[SallysPigge]
0

Nämen herregud var är det jag läser :-O Tror inte mina ögon, stackars Nums och stackars dig. Jag grter verkligen med dig och som jag ser det så kunde du inget göra. Som med oss härom natten med hamstern .. ibland går det fort och då har man ingen chans att göra något.

R.I.P Nums! Gråter

_Charlie
0

#41 Tack. ♥ Och tack för nallen.

Och tack Frida för hälsningen också. ♥♥

Ju mer jag tänker på det ju mer inser jag att han måste ha dött alldeles precis innan jag hittade honom, kanske tog han till och med sitt sista andetag i min hand. Han var helt mjuk och varm när jag tog upp honom.. Usch, jag hatar detta… att det skulle bli svårt visste jag, men var aldrig förberedd på HUR hårt det skulle ta. Jag är trasig.

[SallysPigge]
0

#42 Dom lämnar en stor plats i en hjärta dom där godingarna …

tortoise
0

Sov gott lille Nums Gråter och stora tröstekramar till hela familjen.

Jag tror att min My och Nums har hittat varandra i marsvinhimlen, de sitter säkert och äter maskrosor och pratar nu.

Charlie, jag förstår precis hur du känner. Jag har haft fem illrar och nu My som dött hastigt inom 6 månader. Jag vet inte hur många gånger som jag har tänkt: om jag gjorde si eller så så hade det kanske..eller tyckt att det var mitt fel. Jag har också haft dåligt samvete att jag inte var där hos några av dem. Du har gjort så mycket du har kunnat. Det är det viktigaste. Nums har haft ett bra liv hos dig.

En vän till mig sa något som jag tycker var väldigt fint när mina illrar dog efter en förgiftning. Djur dör när de vet att det är dags och när de känner att vi som blir kvar är tillräckligt starka för att klara det

Stor kram till dig!

_Charlie
1

#44 Tack, vad fint skrivet av dig. Och det var nog ingen slump att de valde att lämna oss på samma dag. De hade nog sällskap tillsammans. ♥

Fridaaaa
0

#42 Förstår dig, man blir trasig :(♥
Vasegod♥♥♥♥

_Charlie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min fina fina Nums som var så duktig i trion. :(

Fridaaaa
0

#47 vilken söt bild! ♥