Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettskötsel
Läst 5693 ggr
strössel-kawaii
0

skinny! :D

hejsan jag har fått ett stort intresse för skinny marsvin!

tycker dom är så söta och värkar också vara jätte mysiga.

men finns det något specielt som man ska tänka på när man har en skinny. vet inte så mycket och skulle vara kul om ni kunde lägga ut bilder på dom!

Kramar NellieSkrattande

[Sara-]
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skinnys är underbara! :) Det ända jag kan komma på att man måste tänka på är väll att de ska ha någon filt eller något sådant i buren så de inte behöver ligga på spån eller vad man nu har i buren hela tiden :) Och såklart har de lättare att få sår osv. Annars kommer jag inte på något,

En bild på min lille skinny hane!

strössel-kawaii
0

åå vad söta ! :D

Fridaaaa
1

Dem är underbara!
Dock äter dem lite mer för att hålla hullet. Min t.ex får havre med pelletsen för att hålla hullet. Men annars är dem som pälsade marsvin.

Dem behöver smörjas med solkräm om dem ska vara i solen ute på sommaren.
och vill gärna ha mysfilter eller myspåsar/mysrullar i buren. Och vill gärna ha lite högre rumstemperatur (i alla fall min)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lixim
3

Skinny är en underbar marsvinsras. En mysrulle i buren är bra. Dom kan ibland bli torra i huden och behöver då smörjas in, men det är väldigt sällan. På sommaren är det bra med solkräm. Man får tänka på att ha en snäll burkompis då skinnys lätt blir rivna.

Bjuder man på gröt här hemma kan man räkna med att de behöver badas sedan. Vi har en nakenfis här hemma som är expert på att skita ner sig.

Tycker inte skinnys skiljer sig så mkt skötsel mässigt från övriga marsvins raser.

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

strössel-kawaii
0

tack för alla svar det gör bara så jag älskar dom mer ! :D <3

trocadero
3

Det enda speciella jag kan tycka är väl att man ska ha dom i rumstemperatur. Pälsade marsvin kan man ju ha några grader kallare utan problem oftast. Annars kan jag inte tycka att det är nån specifik skötsel som skiljer dom ifrån pälsade. Utan det är väl mer individuella skillnader som finns hos alla marsvin oavsett ras, tex äter endel mer och andra mindre.

Bifogar en bild på två av mina skinnyhanar.

trocadero
3

Och en bild på Ellis, hon är inte så gammal på fotot men hon fyller 5 nu i december.