Höförvaring
Jag funderar på att förvara mina höbalar i släpvagnen den här vintern, så jag slipper få hö inne. Det är en gammal vagn med brädor som golv och tak och väggar av plast. Jag tror inte det snöar in i den och jag tänkte ta in det hö jag behöver i förväg så det inte är kallt. Det borde väl gå bra? Eller finns det några problem med det som jag inte tänkt på?
Var uppmärksam på möggel. Kan inget om marsvin men haft häst i många år. Så kan ge ett lite tipps prova att sallta på höt så är risken för mögel mindre :)
I want to be like the patronsaint of reality.
Salta hö? Det har jag aldrig hört talas om… Och även om jag förstår idéen bakom så känns det spontant inte som om det skulle vara bra för små marsvin med saltat hö.
Hehe vad det jag misstänkte men var en tanke som slog mig bara :)
I want to be like the patronsaint of reality.
Det blir nog fuktigt om du har det så.
Man måste förvara hö där det är luftigt men inte fuktigt, annars är risken stor att det möglar
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det verkar inte bli speciellt fuktigt där inne, trägolvet i vagnen är i fint skick trots att det är obehandlat och att den stått ute i många år. Den är regntät men det är springor mellan brädorna i golvet, så säkert rätt luftigt också. Det skulle vara om det är fuktigt i luften, men nu när vintern verkar komma så borde det inte vara så farligt med det heller.