Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettutställningar
Läst 1948 ggr
Cavia
0

Utställning i Västerås

Vilka har anmält till utställningen i Västerås/Badelunda den 10 dec? Vore kul att höra vilka som ska dit.

Själv har jag anmält mina 3 flickor i pet. Hade tänkt lägga av helt med utställningar, har hållit på nu sen 2003…men det är svårt att låta bli!

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

godisgrisen
1

Självklart ska jag dit :-)!

Chokladfabrikens Terabyte, nonself black magpie i ras, pet och grupp.

Chokladfabrikens Pansy Parkinson, nonself black magpie i ras, pet och grupp.

Chokladfabrikens Caps Lock, nonself black magpie i ras-jun och grupp.

Chokladfabrikens Space, nonself black magpie i ras-jun och grupp.

Chokladfabrikens Safari, nonself chocolate magpie i pet.

Chokladfabrikens Alastor Moody, nonself black magpie i pet.

Undrar om de Hollänska domarna sett en magpie? Tänk om de inte gillar dem :-0. Observera att jag anmält fyra nonself magpie i grupp nåja håller jag för de korta öronen på dem kanske det kommer att gå bra ;-). Jag kunde inte låta bli när jag hade chansen. Undrar om någon ställt en sådan grupp tidigare?

ivrigs
0

Jag har anmält fyra marsvin, alla i ras, en i pet och två i grupp. Men jag ville ju att det skulle vara maskerad också! Hade en rolig "kostym" på g.

Lexxi
0

#2 Det kommer troligtvis att bli maskerad. Det missades bara i annonsen så det blir anmälning på plats i så fall :)

Mvh Alexandra

http://lexxis.se

imoon
0

Jag ska inte dit, däremot mor min såklart. Hon tar med sig:

(Tornados) Sweetheart, som vi kallar Gertrud. Ställs i abessinier ras-jr och pet.
Lovis, ställs i pet.
Trulsa, ställs i pet.
Polly, ställs i pet.

Jag har fullt upp här på ön, som just nu håller på att blåsa bort tror jag, så jag hinner sällan åka på utställningar nu för tiden. Tur att mamma har samma intresse då!

#3 Är det något tema i så fall? Kul med maskerad, Norrort har ju inte haft det på ett tag nu.Glad

imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus

ivrigs
0

#3 Kul! Då kan jag fortsätta att knåpa ihop något. Det borde stå med i bekräftelsen att det blir maskerad, för annars blir det kanske bara de som läser här som förbereder något.

Och så håller vi tummarna för att det inte blir snöstorm!

Lexxi
1

Det kommer att stå om maskeraden i brekräftelsen sen :)

Mvh Alexandra

http://lexxis.se

[jejjas]
0

Någon från västra som ska dit?

Arcticas
0

Jag har anmält 3 rexar, far, mor och dotter. Finns det familjeklass Tungan ute ? Kommer även att ställa en black himalayahane. Alla ställs i ras + rexarna i "rexspecialen".

Har aldrig ställt för Holländska domare tidigare. Ska bli spännande att se hur de dömer.

godisgrisen
0

#7 Ja det undrar jag också. Flört

Är det någon som ska till Västeråsutställningen som ska västerut? Är Vill också veta om någon åker förbi eller i närheten av Jönköping.

Det är två marsvinshonor som ska flytta till dessa ställen.

Strawberi
1

#8 - Kul du kommer ned!! :D

Självklart kommer jag, har med mig ett helt gäng :-)

Albérs Rosa Rosan (ras junior)
Eternitys Postcard Summer (ras junior)
Strawberis Colt (ras junior)
Strawberis Lilla Anna (ras junior)
Vibys Naomhi (ras senior)
Occis New In Town (ras seinior)

Arinah
0

Jag hade planerat att åka dit, men har fått förhinder. Är uppriktigt ledsen, det var alltför länge sedan. Vi fick ju hoppa över senaste utställningen i Kallhäll oxå. Saknar alla trevliga marsvinsmänniskor.

Nu hoppas jag på att det snart blir ytterligare utställningar i närheten av oss. Norrorts utställningar för nästa år syns inte i kalendariet ännu.

Kanske någon här på forumet har vetskap om kommande utställningar nästa år?

Lunkamia
1

Halloj

Klart man kommer.Massa pettisar.nonselfar och Lunkarya förståss.

Ang Norrorts utställningar är endast KM 12/2 samt SM som är inplanerat.

Mycket krut måste läggas på SM 16-17/6 .

Det behövs fler som kan tänka sig att anorda utställningar !!

Nu är det samma gäng som har kört i flera år…..Vi orkar inte hur mkt som helst….

Arinah
1

#12 Det tål att tänkas på. Har troligtvis större möjlighet att vara mer aktiv nästa år.

Stor eloge till er:-)

Lunkamia
1

Du e sååå välkommen. : )

Eulwen
0

Jag har anmält mig till Västerås och det blir första gången jag ställer ut. Har med mig en nonself bl. himalayapojke (Arcticas Albin) som ställdes av uppfödaren i Kallhäll och fick ett cert så jag måste väl erkänna att jag har lite förhoppningar nu… (och känner lite lagom press så där). Tungan ute

Tänkte också ställa en av mina honor, Prillan, i pet, bara för att testa på.

Jag är redan suuupernervös!

[Fodor]
1

Har aldrig varit på en marsvinsutställning och funderar på om jag oxå ska åka dit. Dock har jag ej körkort ännu (har bott i storstaden för länge ;O) Någon från Stockholmstrakten som ska dit, självklart hjälper jag till och betalar för bensinkostnaden??

Cavia
0

I morgon är det äntligen dax! Mina 3 pettar är färdiga, så när som på badningen kvar…

Ses i morgon Glad

godisgrisen
0

Inte färdig alls… som vanligtSkrikandes

Oh-rakel
0

Ni kommer väl ihåg att vi har julklappsbyte för alla utställare också! Har shoppat min julklapp och hoppas på att det finns flera att byta med!

Som ni såg i bekräftelsen så blir det maskerad också, så lägg gärna ner lite extra tid ikväll på att fundera ut en bra utklädnad =)

Vi syns imorgon med humöret på topp!

SMF 203 Happy Day´s underbara marsvin

www.wilhelmssonrex.dinstudio.se

Arcticas
0

Sätter mig alldeles strax på tåget!

Abico
0

#7 & #9 - Caviecares kommer, fast det kanske är lite sent att fixa transport nu om ni inte fått ihop det.

Hanna 

[jejjas]
0

#21 redan fixat med henne ;) får hem den lilla på söndag ;)

jasna72
0

Vad roligt, kommer och tittar på gossiga marsvin.Vart i Badelunda ska det hållas?

Oh-rakel
0

Det är i Badelunda Bygdegård, eller Badelunda Kyrkskola som den också heter. Du är varmt välkommen att komma och titta!

SMF 203 Happy Day´s underbara marsvin

www.wilhelmssonrex.dinstudio.se

Aneema
0

Vi kommer med våra 4 tjejer. Ställer alla i Pet och lilla Wii (magpie) även i ras. Gjort i ordning matsäck och packat det mesta nu. Ska gå och lägga oss. Avfärd 04.30 imorgon.

imoon
0

Fick precis en uppdatering av mamma att vår Polly vann petten! Skrattande
Och att vår Sweetheart/Gertrud blev domarens favorit! Himla roligt!Glad

Aneema
1

# 26 GRATTIS! De var jättefina.

Vi är nöjda med att vår Cilla fick ett silverkort och kom till finalen i pet, fast hon inte placerade sig där och vår Blenda kom 3:a i gurkätartävlingen och fick en stor rosett och en påse foder till sonens stora glädje.

Cavia
0

Jag är toppen nöjd med dagen…Hilda BISpet 4, Calvinna BISpet 5 och Jumjum fick ett HP…så 3 fina rosetter fick vi med oss hem.

Bävern
0

Åh vill oxå ställa ut mina 2 grisar verka så kul =)

http://minbecel.blogg.se/

http://mina-duvor.webs.com/

godisgrisen
1

Kanondag jätte nöjd med resultaten!

Dagens stjärna Chokladfabrikens Terabyte blev BIR-R med cert och i pet 91p silverkort och BIS 2. Hon är nu guldpet och hon är bara 7,5 månader! Stolt matte!

Chokladfabrikens Caps Lock BIR-R-J och cert.

Det gick inte dåligt för Alastor som fick HP eller Pansy Space eller uppfödargruppen heller även om det inte blev fler titlar. Jag är dessutom nöjd med vår maskeraddräkt på jultema. Mina fem magpie föreställde schackbrädet på TV på julafton som en liten tomtenisse målar, jag var tomten som stod och vevade med en diskboste över marsvinen som vimsade runt på en fyrkantig handduk.

Kul dag!

Strawberi
0

Underbar dag! Bästa utställningen idag! Fick träffa Godisgrisen, fick en privatundervisning av den finaste korthårsteckningen. Magpie! Nu ska jag tametusan ha en och ställa ut! :-D

Själv fick jag otroliga resultat!
Eternitys Postcard Summer - BIR med cert! (han är verkligen snorfin)
Strawberis Lilla Anna - Kanon bedöming, påtanke med ålder.
Strawberis Colt - Cert med otroligt bra bedömning!
Albérs Rosa Rosan - BIR-R Cert!
Vibys Naomhi - BIR-R Cert!

4 cert av 5 möjliga djur, det är bra må jag säga!

imoon
0

#27 Tack!

Grattis till alla!Glad

Abico
0

#30 - Grattis syrran hälsar Kråkan!

Hanna