Ett användbart tips!
När du målar något så se till att du inte slår huvudet i det du målat för det är inte särskilt smart :-P Om du känner att "nej, detta är verkligen något jag måste prova på innan jag dör" så välj vattenlöslig färg! Jag lovar att det är inte ett dugg kul att tvätta håret i lacknafta! (Denna gången hade jag dock tur så det är bara plastfärg, så ja, jag har gjort detta mer än en gång XD ………….mer än två och tre gånger också………….. :-O ). Bifogar bild från dagens huvuddunkning. Nya modet? (och ja, allt som ser ut som blå målarfärg är blå målarfärg, inklusiver lugg, kinden och allt hår till vänster plus ögonfransarna och ögonbrynet på höger öga XD
Lite andra användbara tips är att inte snubbla över färgspannen för det är inte kul att torka färg från golvet, trampa i den är heller ingen större hit om man planerar att använda skon i framtiden. Man bör inte stå precis under penseln när man målar taket, färgen smakar skit och den svider rejält i ögonen. Att tappa en nydoppad roller ner på trottoaren från 3:e våningen är inte heller så smart och spilla färg på de alldeles nyköpta jeansen går väl an om man har lite pengar över så man kan köpa nya hela tiden.
Man ska inte vara lat och låta maskeringstejpen sitta kvar titta dagen efter för då följer även färgen med när man drar bort tejpen.
Tänk inte att "jamen det är så lite jag ska måla" och strunta i att skydda kläder och omgivning för jag lovar att det är då du spiller ;-)
Lite (tyvärr allihopa självupplevda) tips för den som är målarsugen :-)
Fast man ska ju se det positiva i allt som händer säger de visa så jag tröstar mig med att färgen kommer gå bort efter en rejäl dusch och att den är BLÅ ^^
Men du… allt klär en skönhet. ;)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
#2 Haha, får hoppas det för har fortfarande enstaka blå stänk i skallen :-P
hahaha schnyggt ;)